ماجرای تاخیر اورژانس برای رسیدگی به دوچرخه سوار گرمازده

به گزارش مجله گرافیک، یکی از دوچرخه سواران شرکت کننده در مسابقه قهرمانی ایران از این که اورژانس به موقع بالای سر او حاضر نشده، گلایه کرد.

ماجرای تاخیر اورژانس برای رسیدگی به دوچرخه سوار گرمازده

به گزارش خبرنگاران مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی ایران در دو روز به میزبانی نمک آبرود برگزار شد. در روز دوم رقابت ها، حضور اورژانس با تاخیر بالای سر یکی از دوچرخه سواران حاشیه ساز شد. علیرضا حقی، رکابزنی بود که در پایان رقابت تایم تریل انفرادی به دلیل گرمازدگی دچار مشکل شد و از این که اورژانس با تاخیر بالای سر او آمد گلایه داشت.

به وسیه کولر ماشین خنک شدم

حقی در این مورد به خبرنگاران گفت: هوا بسیار گرم و رطوبت بالا بود و از طرفی من هم در مسابقه فشار زیادی وارد کردم. زمانی که به آخر خط رسیدم، یک حمله تنفسی به من دست داد و ضربان قلبم بالا رفت. همان جا خواستم که به اورژانس اطلاع بدهند. نکته جالب این است که اورژانس تنها مشکل من نبود حتی دوچرخه سوارانی که آن جا بودند کاری نکردند مثلا آب به من بدهند یا حوله خیس رویم بندازند و فقط من را تماشا کردند. در نهایت یکی از دوستان من را به داخل خودرو انتقال داد و کولر را روشن کرد که همین باعث شد کمی حالم بهبود پیدا کند.

او ادامه داد: بعد از حدود 25 دقیقه اورژانس بالای سر من آمد که آن زمان دیگر نخواستم من را معاینه کنند. حتی پدر یکی از دوچرخه سواران هم با رییس اورژانس استان تماس گرفت و گلایه کرد که در این میان بحثی هم بین راننده آمبولانس و او پیش آمد. نکته این است که آن ها از این گلایه داشتند که به خوبی در مسابقات دوچرخه سواری پذیرایی نشده اند. بعد از این اتفاق یک نفر از فدراسیون با من تماس نگرفت که جویای حالم بشود و فقط این درخواست را دارم که اگر مسابقه هم برگزار می کنند تمام تمهیدات را کامل در نظر بگیرند چون ممکن بود اتفاقات خیلی بدتر رخ دهد.

آمبولانس در مسابقه بود اما یک حادثه دیگر هم اتفاق افتاده بود

محمود وفایی، رییس سازمان لیگ فدراسیون دوچرخه سواری هم در گفت وگو با خبرنگاران در مورد گلایه های حقی بیان کرد: آمبولانس در مسابقه وجود داشت اما همان زمان که علیرضا حقی مقداری گرمازده شده بود، حادثه دیگری در پایین جهت اتفاق افتاده بود و آمبولانس آن جا حضور داشت که تماس گرفتیم و به نقطه ای که حقی حضور داشت، آمد. در واقع آمبولانس آمد اما با تاخیر حاضر شد. تا زمانی هم که آمبولانس بیاید به وسیله کولر ماشین خنک شده و شرایطش بهتر شده بود.

وفایی در پاسخ به این پرسش که بهتر نبود دو آمبولانس در محل مسابقه حضور داشت تا اگر هم زمان دو حادثه پیش می آمد، بتوانند به همه دوچرخه سواران رسیدگی کنند، شرح داد: در روز اول مسابقات که رقابت ماده استقامت برگزار شد، چون امکان حادثه بیش تر بود سه آمبولانس در محل حضور داشت اما برای مسابقه تایم تریل احتمال رخ دادن حادثه خیلی ضعیف است. البته بعد از این اتفاق که برای حقی پیش آمد، در خواست یک آمبولانس دیگر را کردیم که هلال احمر برای ما یک آمبولانس ارسال کرد. از طرفی در استان مازندران آمبولانس خصوصی هم نداریم.

او افزود: البته این طبیعت رشته دوچرخه سواری است که چنین اتفاقی می افتد و خارج از عرف نیست. حتی گاهی ممکن است که دو آمبولانس هم در محل مسابقه باشند اما سه، چهار حادثه پشت سر هم اتفاق بیفتد. با این حال باید تمهیدات لازم هم در نظر گرفته شود. در کل خود من هم بالای سر حقی بودم مشکل خاصی نداشت و شرایطش به حالت عادی برگشته بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 مرداد 1400 بروزرسانی: 14 مرداد 1400 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1845

به "ماجرای تاخیر اورژانس برای رسیدگی به دوچرخه سوار گرمازده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای تاخیر اورژانس برای رسیدگی به دوچرخه سوار گرمازده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید