قصه سریال مستوران درباره کیست؟

به گزارش مجله گرافیک، مستوران به کارگردانی سیدجمال سیدحاتمی و مسعود آب پرور و تهیه کنندگی عطا پناهی، تازه ترین سریال شبکه یک سیما است. سریالی که نخستین قسمت آن پنجشنبه و دومین قسمت آن آدینه هفته گذشته پخش شد و سومین قسمت آن امشب بین ساعت ساعت 22 تا 22 و 10 دقیقه روی کنداکتور شبکه یک می رود.

قصه سریال مستوران درباره کیست؟

به گزارش خبرنگاران، بازپخش این سریال نیز روز بعد در دو نوبت انجام می گردد. طبق اعلام شبکه یک، ساعت 8 و 50 دقیقه و 15 و 15 دقیقه تکرار سریال مستوران پخش می گردد.

در خصوص تعداد قسمت ها نیز، سازندگان مستوران می گویند که این سریال 26 قسمت دارد و تا سرانجام تیرماه پخش آن به اتمام می رسد. قسمت اول تا ششم را سیدجمال سیدحاتمی و قسمت هشتم تا بیست و ششم را مسعود آب پرور ساخته است.

سریال مستوران در خصوص کیست؟

در قسمت اول و دوم سریال مستوران دیدیم که قصه در خصوص دزدیده شدن لطفعلی فرزند یعقوب لیث است. در واقع همسایه ها برای یعقوب این گونه روایت می نمایند که یک مرد که یک انگشت نداشته، لطفعلی را با خود برده است. پس از آن، پدر و مادر لطفعلی یعنی یعقوب و لطیفه به هر دری می زنند تا او را بیابند. در این میان مادر لطفعلی سراغ یک جاودگر می رود تا نشانه ای از فرزند به او بدهد. جادوگر می گوید که بین شوهر و فرزند باید یکی را انتخاب کند. بنابراین اگر فرزند را می خواهد باید از همسر خود جدا گردد.

اما لطیفه داستان را برای یعقوب تعریف می نماید و از او می خواهد که چاره ای بیندیشد. برای همین آن ها سراغ لوح سفید می فرایند. ولی یک چالش دیگر وجود دارد. یعقوب فرصتی برای استفاده از لوح سفید ندارد و به ناچار از اقوام نزدیک خود یاری می خواهد. او سراغ عمه خانم می رود و می تواند موافقت او را برای استفاده از لوح سفید و یافتن لطفعلی جلب کند.

در سرانجام بندی قسمت دوم، عمه خانم به یعقوب لیث می گوید بعد از اذان مغرب و عشاء برگردند تا او با یاری لوح سفید لطفعلی را بیابید. حالا در قسمت سوم بیننده منتظر است که سرنوشت یعقوب لیث، لطیفه و لطفعلی را ببیند.

اما آنطور که بعضی رسانه ها می گویند، بعید است که تمام 26 قسمت مستوران پیرامون این قصه بچرخد. احتمالا ما در قسمت های آینده با شخصیت های مشهور در بطن تاریخ و افسانه ای در هزار و یک شب، کشکول، شاهنامه و گلستان روبرو خواهیم شد.

منبع: فرارو
انتشار: 30 تیر 1401 بروزرسانی: 30 تیر 1401 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 2197

به "قصه سریال مستوران درباره کیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قصه سریال مستوران درباره کیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید