فینال مجذوب کننده کوپا آمریکا؛ حیثیتی مثل جدال آرژانتین و برزیل

به گزارش مجله گرافیک، خبرگزاری خبرنگاران- پرستاره ترین تیم های آمریکای جنوبی، فینال کوپا آمریکا 2021 را برگزار می نمایند.

فینال مجذوب کننده کوپا آمریکا؛ حیثیتی مثل جدال آرژانتین و برزیل

با تور برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش خبرنگاران، در فینال مسابقات کوپا آمریکا 2021 تیم های آرژانتین و برزیل به مصاف هم می فرایند که نگاهی داریم به آمار و اطلاعات این مسابقه. دو رقیب دیرینه در قاره آمریکای جنوبی. آرژانتین می خواهد به 28 سال ناکامی در کوپا آمریکا سرانجام دهد و برزیل هم می خواهد از اسم قهرمانی اش در سال 2019 دفاع کند. هر دو تیم در این جام، از قدرتمندترین ها نشان داده اند اما برزیل با انسجام و قدرت بیشتری به فینال رسیده است. این بازی جدال لیونل مسی و نیمار هم هست؛ این دو ستاره عظیم دنیای فوتبال می خواهند برای اولین بار طعم قهرمانی ملی را بچشند. لیونل مسی تا به امروز نتوانسته با آرژانتین فاتح تورنمنت معتبری شود و نیمار هم در قهرمانی برزیل در کوپا آمریکای 2019 به دلیل مصدومیت غایب بود.

آرژانتین و برزیل هر دو به اسم صدرنشین از گروه های پنج تیمی که چهار تیم از آن صعود می کرد، بالا آمدند. آرژانتین پس از تساوی برابر شیلی، توانست اروگوئه، پاراگوئه و بولیوی را شکست دهد و اول شود. در یک چهارم نهایی شاگردان اسکالونی 3-0 اکوادور را بردند و در نیمه نهایی آن ها پس از تساوی 1-1 مقابل کلمبیا، با درخشش امی مارتینز در ضربات پنالتی توانستند پیروز شوند و به فینال برسند. برزیل در مرحله گروهی پس از شکست دادن ونزوئلا، پرو و کلمبیا، در بازی سرانجامی مقابل اکوادور مساوی کرد و اول شد. در یک چهارم نهایی سلسائو یک بر صفر شیلی را برد و در نیمه نهایی هم پرو را 1-0 شکست دادند و به فینال رسیدند.

جدال آرژانتین و برزیل در فینال کوپا آمریکا صد و یازدهمین جدال رو در روی دو تیم است (محبت آمیز و رسمی). 46 پیروزی سهم برزیل و 40 پیروزی سهم آرژانتین بوده است. 25 بازی هم مساوی شده است. سهم پیروزی های آرژانتین در بازی های رسمی بیشتر بوده است؛ آرژانتین 19 پیروزی و برزیل 10 پیروزی کسب نموده اند. برزیل در فینال های رو در رو با آرژانتین پیروز تر عمل نموده است؛ در سال 2004 برزیل با پیروزی در ضربات پنالتی و در سال 2007 با پیروزی 3-0 مقابل آرژانتین فاتح کوپا آمریکا شد. آخرین رویارویی رسمی دو تیم به نیمه نهایی کوپا آمریکا 2019 بر می شود که برزیل با برد 2-0 راهی فینال شد.

لیونل مسی تا به امروز فاتح جام ملی نشده اما بامداد یکشنبه او فرصت دارد طلسم خودش و تیم ملی آرژانتین را بشکند. بامداد یکشنبه ساعت 04:30 به وقت تهران، آرژانتین و برزیل در فینال کوپا آمریکا به مصاف هم می فرایند و لیونل مسی، کاپیتان 34 ساله آرژانتین این شانس را دارد تا برای اولین بار فاتح یک تورنمنت ملی شود. لیونل مسی در طول دوران پرافتخار خود توانسته شش توپ طلا، ده لالیگا و چهار لیگ قهرمانان اروپا با بارسلونا کسب کند اما هرگز نتوانسته با آرژانتین فاتح جامی شود. تنها پیروزیت ملی مسی با آرژانتین، کسب مدال طلای المپیک 2008 پکن بوده است. کوپا آمریکای 2021، دهمین تورنمنتی است که مسی در تیم ملی آرژانتین حضور دارد که شامل چهار جام جهانی و شش کوپا آمریکا است.

آرژانتین از سال 1993 یعنی 28 سال پیش که فاتح کوپا آمریکا شد، نتوانسته جام دیگری ببرد و در فینال سال جاری، حریف سرسختی چون برزیل، مدافع اسم قهرمانی پیش روی آن هاست اما با این حال مسی که تا این جای مسابقات چهار گل زده، انگیزه های بالایی دارد. همانند لیونل مسی، نیمار هم تیمی سابق او در بارسلونا هم می خواهد برای اولین بار همراه با برزیل طعم قهرمانی در یک تورنمنت عظیم ملی را بچشد. او در قهرمانی برزیل در سال 2019 به دلیل مصدومیت غایب بود.

آرژانتین که الان در رده هشتم رنکینگ فیفاست، از سال 1993 تا به امروز چهار مرتبه در فینال کوپا آمریکا شکست خورده است اما آن ها این شانس را دارند تا با پیروزی مقابل برزیل در فینال، با کسب پانزدهمین قهرمانی شان در کنار اروگوئه پرافتخارترین تیم تاریخ کوپا آمریکا شوند. برزیل فقط 9 مرتبه فاتح این رقابت ها شده است. لیونل مسی، کاپیتان آرژانتین امیدوار است به طلسم ناکامی های آلبی سلسته و البته جام نبردن خودش در عرصه ملی، سرانجام دهد به خصوص این که او در این تورنمنت بسیار آماده نشان داده و نقشی اساسی در راهیابی تیمش به فینال ایفا نموده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 25 تیر 1400 بروزرسانی: 25 تیر 1400 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1809

به "فینال مجذوب کننده کوپا آمریکا؛ حیثیتی مثل جدال آرژانتین و برزیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فینال مجذوب کننده کوپا آمریکا؛ حیثیتی مثل جدال آرژانتین و برزیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید