فهام مقابل خاموشی می ایستد؟

به گزارش مجله گرافیک، مجری طرح فهام گفت: سال جاری با تجهیز 65 هزار چاه کشاورزی توانستیم 1500 مگاوات مدیریت بار را در شبکه انجام دهیم که اگر بتوانیم تمام چاه های کشاورزی را به این سیستم مجهز کنیم، می توانیم 3000 مگاوات مدیریت مصرف را داشته باشیم.

فهام مقابل خاموشی می ایستد؟

هادی مدقق در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان این که علی رغم محدودیت هایی که برای تامین برق تابستان وجود داشت، تجهیز کنتورهای مشترکان دیماندی در دستور کار نهاده شد، اضافه کرد: حدود 280 هزار مشترک بزرگ کشور در حوزه های صنایع، کشاورزی و اداری به طرح فهام مجهز گردیده اند. علاوه بر این حدود 65 هزار چاه کشاورزی نیز به کنتور هوشمند تجهیز شد.

وی اظهار کرد: بر اساس برآوردهای اجرا شده سال جاری یا نهایتا تا آخر تابستان سال آینده کلیه مشترکان دیماندی که مصرف آن ها بیش از 30 کیلووات ساعت است را به کنتور هوشمند مجهز خواهیم کرد.

مجری طرح فهام با بیان این که در حال حاضر 300 هزار چاه کشاورزی برقی در کشور وجود دارد، توضیح داد: اگر بودجه و اعتبار لازم به این حوزه اختصاص پیدا کند، قصد داریم تا کلیه چاه های کشاورزی را به کنتور هوشمند مجهز کنیم.

مدقق با تاکید بر این که تجهیز چاه های فشار قوی به کنتور هوشمند علاوه بر مدیریت بار موجب صرفه جویی در مصرف آب نیز خواهد شد، گفت : طبق برآوردهای اجرا شده برای تجهیز تمامی چاه ها به 1000میلیارد تومان بودجه احتیاج داریم که اگر تامین اعتبار صورت بگیرد می توانیم کار را بدون مشکل پیش ببریم.

اجرای طرح نصب کنتورهای هوشمند که جزو سیاست های اقتصاد مقاومتی بوده دو سال پیش در وزارت نیرو به تصویب رسید. در این طرح اولویت با مشترکان بزرگ با مصرف بالای 30 کیلووات و چاه های کشاورزی بود و براساس برنامه ریزی های اجرا شده قرار بود تمام 450 هزار مشترک دیماندی و چاه های کشاورزی که بیش از 50 درصد بار مصرفی کشور مختص به این دو بخش می گردد به کنتورهای هوشمند تجهیز شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 48

به "فهام مقابل خاموشی می ایستد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فهام مقابل خاموشی می ایستد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید