فناوری جدید باتری خودروی اپل تا سال 2024 آماده می شود

به گزارش مجله گرافیک، اپل قصد دارد تا سال 2024 یک خودروی خودران به بازار عرضه کند و بر اساس گفته های دو منبع آگاه، اپل درحال حاضر به نرم افزار های لازم برای تولید این نوع خودرو دست یافته است.

فناوری جدید باتری خودروی اپل تا سال 2024 آماده می شود

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، در اوایل سال 2019، اپل حدود 200 کارمند خود را از پروژه تایتان اخراج کرد تا تمرکز خود را روی نرم افزار ها بگذارد.

یک عضو پیشین پروژه تایتان در این خصوص می گوید: اگر یک شرکت در کره زمین وجود داشته باشد که منابع لازم برای انجامچنین پروژه ای را داشته باشد، احتمالاً آن اپل است. اما در عین حال تولید یک خودرو تفاوت های آشکاری با تولید تلفن همراه دارد.

زنجیره تامین خودرو حتی برای شرکتی مانند اپل به همین سادگی نیست؛ بنابراین، این شرکت ممکن است در نهایت یک سیستم رانندگی مستقل ایجاد کند که فعالیت های خود را در مجموعه ای مجزا ایفا کند. هنوز مشخص نیست که آیا یک وسیله نقلیه با نام تجاری اپل تولید می شود یا خیر.

یک فناوری جدید باتری به نام نانوسل قرار است انرژی این وسایل نقلیه را تأمین کند، باتری های جدید فضای کمتری را اشغال می کنند و ترکیبات شیمیایی متفاوتی دارند. گفته می شود که اپل به دنبال LFP (Lithium Iron Phosphate) است که در مقابل گرم شدن باتری های لیتیوم یونی کمتر حساس است. باتری های جدید همچنین به طور بالقوه برد بیشتری برای این وسایل نقلیه ارائه می دهند.

در مورد سیستم خودران نیز، این سیستم از سنسور های لیدار استفاده می کند، مانند سنسور هایی که اکنون در آیفون 12 Pro Max جدید و آخرین نسل مدل های iPad Pro استفاده می شود. این سیستم برای تشخیص اشیا در فواصل مختلف از سنسور چندگانه استفاده می شود. گفته می شود که اپل یا یک شرکت خارجی قرارداد دارد تا این سنسور ها را عرضه کند.

در این گزارش ذکر شده است که اپل قصد دارد محصولی را برای سال 2024 آماده کند، اما بحران بهداشتی فعلی (شیوع کرونا) این پتانسیل را دارد که پروژه را به تأخیر بیندازد.

منبع: انتخاب
انتشار: 12 بهمن 1399 بروزرسانی: 12 بهمن 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1509

به "فناوری جدید باتری خودروی اپل تا سال 2024 آماده می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری جدید باتری خودروی اپل تا سال 2024 آماده می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید