طوفانی که جنوب ژاپن را به هم ریخت ، دستور تخلیه فوری منازل برای 6 میلیون نفر

به گزارش مجله گرافیک، طوفان قدرتمند هایشن روال عادی زندگی در جنوب ژاپن را به هم ریخته و بسیاری از مردم را دچار مشکل نموده است.

طوفانی که جنوب ژاپن را به هم ریخت ، دستور تخلیه فوری منازل برای 6 میلیون نفر

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران ، طوفان بزرگ و قدرتمند هایشن به نزدیکی شبه جزیره کره رسیده است. اما ابرهای باران زا همچنان دورافتاده از جزیره شیکوکو تا جزیره اصلی ژاپن در حال گسترش هستند.

مقامات می گویند تا ساعت 11 صبح روز دوشنبه طوفان هایشن به 260 کیلومتری شمال شهر تسوشیما در استان ناگاساکی رسیده بود. بنا به اعلام مقامات این طوفان با سرعت 45 کیلومتر در ساعت در حال حرکت به سمت شمال بوده است.

این طوفان همچنین سبب بارندگی های شدید در مناطق وسیعی از این کشور شده است. مقامات هشدار می دهند که احتمال رانش زمین، بالا آمدن آب رودخانه ها و جاری شدن سیل در نواحی کم ارتفاع وجود دارد. دستکم 32 نفر در کیوشو مجروح شده اند.

شرکت برق منطقه کیوشو می گوید تا ساعت 4 بامداد امروز دوشنبه برق حدود 464 هزار خانوار در این منطقه قطع شده است.

این شرکت می گوید که پس از عبور طوفان کار برای وصل مجدد برق را در اسرع وقت شروع خواهد نمود. مقامات از ساکنان این منطقه می خواهند که به کابل های افتاده برق نزدیک نشوند.

شرکت های هواپیمایی ژاپن 579 پرواز داخلی روز دوشنبه را به دلیل طوفان هایشن لغو نموده اند. بیشتر این پروازها در جهت رفت یا برگشت به مناطق کیوشو، شیکاکو و چوگوکو، در غرب ژاپن بوده اند.

با خطر رسیدن طوفان هایشن به جنوب غرب ژاپن برای بیش از یک میلیون و 560 هزار نفر در پنج استان فرمان تخلیه فوری صادر شده است. تا ساعت 30 : 10 صبح امروز دوشنبه فرمان تخلیه برای استان های فوکوئوکا، ساگا، ناگاساکی، کوماموتو و کاگوشیما صادر شده است. به حدود 6 میلیون و 630 هزار نفر از ساکنان 10 استان نیز توصیه شده که سریعاً منازل خود را تخلیه نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 مهر 1399 بروزرسانی: 30 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1305

به "طوفانی که جنوب ژاپن را به هم ریخت ، دستور تخلیه فوری منازل برای 6 میلیون نفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طوفانی که جنوب ژاپن را به هم ریخت ، دستور تخلیه فوری منازل برای 6 میلیون نفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید