ضوابط آموزش ارزیاب گردشگری ابلاغ شد

به گزارش مجله گرافیک، چارچوب و ضوابط آموزش کارشناسان ارزیاب و مدیر فنی طرح تطبیق ضوابط تاسیسات گردشگری از سوی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به استان ها ابلاغ شد.

ضوابط آموزش ارزیاب گردشگری ابلاغ شد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا ارزان قیمت هستید با ما همراه شوید

زاهد شفیعی مدیرکل دفتر آموزش و مطالعات گردشگری هدف از تدوین و ابلاغ این دوره ها را تربیت نیروی ارزیاب و مدیر فنی طرح تطبیق به عنوان یکی از شرایط دریافت کد ارزیاب و مدیر فنی، مطابق با دستورالعمل ارزیابی و تایید صلاحیت کارشناسان فرایند ارزیابی طرح تطبیق و شیوه نامه درجه بندی تاسیسات گردشگری ذکر کرد و اضافه کرد: تمام علاقه مندان به آشنایی با ضوابط ارزیابی و درجه بندی تاسیسات گردشگری و متقاضیان دریافت کد فعالیت ارزیاب تاسیسات گردشگری و کد فعالیت مدیر فنی طرح تطبیق ضوابط تاسیسات گردشگری مخاطبان این دوره های آموزشی هستند.

در این دو دوره فراگیران سرفصل هایی نظیر آشنایی با مفاهیم و قوانین مرتبط با تاسیسات گردشگری، اصول فرایند ارزیابی و آشنایی با ضوابط و فرآیندهای اجرای طرح، تشریح ضوابط ارزیابی و درجه بندی، تکنیک های ارزیابی، اصول حرفه ای ارزیابی و غیره را خواهند گذراند.

شفیعی گفت: شرکت در دوره آموزشی و دریافت گواهینامه الزاما به معنای دریافت کد فعالیت نیست، بلکه دارا بودن گواهینامه صرفا پیش احتیاج صدور کد فعالیت بوده و صدور کد و مجوز فعالیت برای متقاضیان به احراز شرایط مندرج در ضوابط ابلاغی به استان ها و قبولی در مصاحبه های تخصصی مشروط است.

او با بیان این که مجریان این دو دوره موسسات آموزشی دارای مجوز از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی واقع در سراسر کشور خواهند بود، یادآور شد: فراگیران دوره ارزیاب مجموعاً 40 ساعت آموزش را خواهند گذراند. در واقع این دوره شامل 12 ساعت عمومی (نظری) و 28 ساعت تخصصی - شامل 18 ساعت نظری و 10 ساعت عملی - خواهد بود.

مدیر کل دفتر آموزش و مطالعات گردشگری ادامه داد: فراگیران مدیر فنی علاوه بر 40 ساعت آموزش های دوره ارزیاب، 10 ساعت دروس تخصصی - شامل 6 ساعت نظری و 4 ساعت عملی - را پشت سر خواهند گذاشت.

شفیعی با تاکید بر ضرورت آموزش همه دست اندرکاران و فعالان صنعت گردشگری، مدت اعتبار گواهینامه فراگیران دوره های ارزیاب و مدیر فنی طرح تطبیق ضوابط تاسیسات گردشگری را پنج سال مطرح نمود و گفت: لازم است فراگیران پس از انتها این مدت در دوره بازآموزی کارشناس ارزیاب و مدیر فنی طرح تطبیق ضوابط تاسیسات گردشگری شرکت خواهند کرد.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 1 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 668

به "ضوابط آموزش ارزیاب گردشگری ابلاغ شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "ضوابط آموزش ارزیاب گردشگری ابلاغ شد" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضوابط آموزش ارزیاب گردشگری ابلاغ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید