ضرورت آموزش معلمان ابتدایی برای شناسایی اختلالات یادگیری

به گزارش مجله گرافیک، خبرنگاران/زنجان معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، گفت: تلاش مان در چند سال اخیر این بوده که معلمان مقطع ابتدایی را با اختلالات یادگیری آشنا کنیم.

ضرورت آموزش معلمان ابتدایی برای شناسایی اختلالات یادگیری

اصغر بیات در گفت وگو با خبرنگاران، رابطه با اختلالات یادگیری دانش آموزان در مقطع ابتدایی، اظهار کرد: معلمان دوره ابتدایی، آشنایی چندانی با اختلالات یادگیری ندارند ولی تلاش ما در چند سال گذشته این بوده که این قشر را تا حدودی با این اختلالات آشنا کنیم تا معلمان نحوه شناسایی و ارجاع این دانش آموزان را یاد بگیرند.

این مسئول بیان نمود: اختلالات یادگیری، اصطلاح جمعی برای طیف گسترده ای از مسائل یادگیری است و ناتوانی یادگیری به معنی مشکل در انگیزه و هوش نیست و بچه ها و دانش آموزانی که به ناتوانی یادگیری مبتلا هستند، تنبل یا گنگ نیستند؛ بلکه دریافت و پردازش اطلاعات بچه ها با یکدیگر متفاوت است.

وی شرح داد: یکی از برنامه هایی که معاونت آموزش ابتدایی برای بحث اختلالات یادگیری در نظردارد در غالب مراکز مسائل ویژه یادگیری، این است که علاوه بر درمان این بچه ها، دانش و مهارت معلمان را نیز در این رابطه و نوع ارتباط و مواجهه با دانش آموزان ارتقا دهد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: این مسائل باعث می شود دانش آموز بسیار کندتر از فردی که این مشکل را ندارد، مطالب را یاد بگیرد و این دانش آموزان با حمایت صحیح و درمان به موقع می توانند در مدرسه و در زندگی، افراد موفقی باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 615

به "ضرورت آموزش معلمان ابتدایی برای شناسایی اختلالات یادگیری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت آموزش معلمان ابتدایی برای شناسایی اختلالات یادگیری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید