ضدعفونی خودرو و مغازه شما با ما

به گزارش مجله گرافیک، گروهی از اهالی محله هاشم آباد پویش مردمی با عنوان جهادگران سلامت را تشکیل دادند و برای مبارزه با کرونا دست به کار شدند تا مراکز مختلف منطقه 15 را ضدعفونی کنند.

ضدعفونی خودرو و مغازه شما با ما

خبرنگاران- سارا جعفرزاده: گروهی از اهالی باغیرت محله هاشم آباد در اقدامی خودجوش با هزینه شخصی خود مراکز مختلف منطقه 15 به ویژه نقاطی را که دارای بافت فرسوده و معضلاتی مانند تردد افراد معتاد بود به رایگان پاکسازی و ضدعفونی می کنند.

  • رفاقت 35 ساله حریف کرونا می شود

از زمان شیوع ویروس کرونا، این نگرانی هر روز بیشتر می شد که مبادا به دلیل تردد افراد معتاد و کارتن خواب در این محله و عدم رعایت بهداشت، شاهد ابتلا هم محلی هایمان به ویروس شویم. این جمله را علی اصغر حسن پور، یکی از افرادی که به صورت داوطلبانه به این پویش مردمی پیوسته می گوید و ادامه می دهد: من و چند تن دیگر از دوستانم که حدود 35 سال است از رفاقتمان می گذرد تصمیم به ضدعفونی کردن محله و منطقه گرفتیم .پیش خودمان گفتیم رفاقت 35 ساله ما حتما حریف کرونا می شود بعد از آن برای تامین هزینه ها قید خرید عید را زدیم و هزینه آن راصرف خرید اقلام شوینده و تعدادی سم پاش کردیم تا مراکز مختلف از جمله کلانتری، پایانه خاوران، اتوبوس ها، واحد های تجاری مختلف را ضدعفونی کنیم.

  • پایانه خاوران، کلونی ویروس

ناگفته نماند که ریش سفیدهای محله هاشم آباد هم در این پویش نقش پررنگی داشتند و به میدان آمدند. حسن پور می گوید: ما اقلام شوینده را با قیمت بسیار مناسب از یکی از رفقایمان که مدیر عامل یک شرکت صنایع شیمیایی است تهیه کردیم و خودمان دست به کار شدیم. ابتدا کار سختی به نظر می رسید اما کم کم به تعداد داوطلبان که می خواستند در این پویش شرکت کنند اضافه شد و این باعث شد انرژی مضاعف بگیریم. او می افزاید: مهم ترین کار ما این است که پایانه خاوران را که به نوعی مهم ترین مرکز حمل و نقل منطقه به شمار می رود به صورت دائم ضدعفونی کنیم آن هم به دلیل اینکه روزانه مسافران بسیاری در این پایانه رفت و آمد دارند و از طرفی بزرگترین نگرانی ما مربوط به حضور افراد معتاد و کارتن خواب در ساعات مختلف شبانه روز دراین پایانه است.

  • ضدعفونی خودروی شما با ما

یکی از اهداف مثبتی که این پویش مردمی دنبال می کند ضدعفونی کردن خودروی اهالی است. علی رشوند یکی دیگر از جوانان داوطلب این پویش است که در این باره می گوید: ازابتدای شروع کار پویش ما تمام ماشین های کلانتری، خودروهای اورژانس، امداد خودرو، تاکسی ها و حتی خودروی شخصی اهالی را ضدعفونی کرده ایم و همچنان هم ادامه می دهیم. از تمام اهالی منطقه درخواست میکنیم که با توجه به شرایط فعلی حتما خودروی خود را ضدعفونی بکنند .اگر این کار برایشان سخت است سری به محله هاشم آباد، خیابان عباس کاشی و خیابان نباتی سراغ جهادگران سلامت را از هر کس بگیرند، اهالی ما را به آنها معرفی می کنند و ماهم با جان ودل خودرویشان را ضدعفونی می کنیم. جالب است بدانید خودروی شما را هم می توانیم در مقابل منزل خودتان ضدعفونی کنیم و هم خودمان مکانی را در محله هاشم آباد برای این کار در نظر گرفته ایم.

  • صفر تا صد اصول بهداشتی رعایت می شود

جهادگران سلامت تمام اصول بهداشتی را برای ضدعفونی کردن محل کسب یا خودروی اهالی رعایت می کنند. عباس صالحی از دیگر داوطلبان این پویش می گوید: هر کدام از ما با لباس مخصوص، دستکش و ماسک کار ضدعفونی را انجام می دهیم. اهالی هیچ نگرانی در خصوص جای لک مواد شوینده روی صندلی خودروی خود نداشته باشند چون ما از مواد ضد لک و بدون بو استفاده می کنیم تا هیچ آسیبی به پارچه صندلی خودرو یا محل کسب شما وارد نشود. تنها کاری که اهالی باید انجام دهند، ارتباط مستمر با ماست تا بلکه بتوانیم این ویروس را نابود کنیم. ما از ساعت 8 صبح تا 17 بعد از ظهر در محله هاشم آباد حضور داریم تا نقاط مختلف را ضدعفونی کنیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 969

به "ضدعفونی خودرو و مغازه شما با ما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضدعفونی خودرو و مغازه شما با ما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید