شانزدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره در رشت شروع شد

به گزارش مجله گرافیک، به گزارش خبرنگاران، پیش از ظهر سه شنبه شانزدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره کشور در استان گیلان و به میزبانی شهر رشت شروع شد.

شانزدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره در رشت شروع شد

این جشنواره به مدت 2 روز در روزهای 20 و 21 آذر ماه در دانشگاه گیلان برگزار می گردد. برگزاری کارگاه شعر و داستان، شب شعر، شعرخوانی و داستان خوانی راه یافتگان به بخش اختتامیه این جشنواره بخشی از برنامه های جشنواره است.

مسئول واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری گیلان در حاشیه این جشنواره در جمع خبرنگاران گفت: شناسایی و جذب استعدادهای ادبی، تبادل اندیشه و تجربه ­های شاعران و نویسندگان جوان، جریان سازی در شعر و ادبیات منطبق بر ارزش­ های اسلامی از جمله اهداف برگزاری این رویداد فرهنگی و هنری است.

طاهر پورشعبان ادامه داد: این جشنواره در دو بخش اصلی داستان و شعر با موضوع آزاد و بخش ویژه مدح پیامبر اکرم (ص) و وحدت برگزار و بخش داستان نیز شامل داستان کوتاه و داستانک و بخش شعر آن شامل قالب­ های شعر سنتی (کلاسیک)، شعر نو(سپید و نیمایی) و ترانه و سرود است.

وی با اشاره به راهیابی 65 اثر شاعر و نویسنده به بخش اختتامیه شانزدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره، بیان کرد: آثار زیادی از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده اما نکته قابل توجه این است که بیش از 251 اثر متعلق به شاعران و نویسندگان زیر 25 سال است.

مسئول واحد آفرینش های حوزه هنری گیلان ادامه داد: اختتامیه این جشنواره روز چهارشنبه 21 آذرماه از ساعت 18 عصر در تالار شهید مطهری دانشکده کشاورزی دانشگاه گیلان برگزار می گردد.

لازم به ذکر است بزرگداشت دو شاعر و نویسنده پیشکسوت گیلانی به نام های م. معید و مجید دانش آراسته و همچنین رونمایی از کتاب گزیده اشعار 80 سال شعر نو گیلان که توسط هادی میرزانژاد موحد و سید فرزام حسینی جمع آوری شده بخش دیگری از برنامه های این جشنواره است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 110

به "شانزدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره در رشت شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شانزدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره در رشت شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید