سند توسعه و تکمیل زنجیره تامین صنعت غذایی تدوین می گردد

به گزارش مجله گرافیک، معاون امور صنایع وزارت صمت از برنامه این وزارتخانه برای تدوین سند راهبردی توسعه و تکمیل زنجیره تامین صنعت غذایی کشور با همکاری تشکل های تخصصی و پیشکسوتان این صنعت اطلاع داد.

سند توسعه و تکمیل زنجیره تامین صنعت غذایی تدوین می گردد

مهدی صادقی نیارکی، در نشست مشترک با تشکل های تخصصی صنایع غذایی، گفت: به دنبال تهیه و تدوین یک سند برای توسعه و تکمیل زنجیره تأمین در صنعت غذایی هستیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه صنعت غذا به ارزش 250 هزار میلیارد تومان 10 درصد از ارزش فراوری کل صنایع کشور است، گفت: 8700 واحد فراوریی در صنعت غذا در حال فعالیت هستند که 370 هزار شغل ایجاد شده است. صادرات 2 میلیون تن محصول فرآوری شده در زنجیره صنایع غذایی ارزشی معادل حدود سه میلیارد دلار در سنوات مختلف دارد.

معاون امور صنایع وزارت صمت اضافه نمود: ضروری است، شرکت های مدیریت زنجیره با هدف حداکثر سازی زنجیره ارزش توسط شرکت های معتبر پیشران صنایع غذایی تشکیل شوند که از مرحله کشت و مواد اولیه تا رسیدن به دست مشتری کار را انجام می دهند.

صادقی نیارکی اضافه نمود: جلوگیری از اتلاف منابع در طول این زنجیره و تنظیم بازار به صورت سیستمی و همچنین تطابق با فناوری روز آمد در این جلسات راهبردی مد نظر است.

وی گفت: مدیریت ترکیب بهینه محصول و تنظیم قیمت در محصولات پرمصرف، خروجی هایی است که برای مدل زنجیره تأمین صنایع غذایی ترسیم خواهد شد.

صادقی نیارکی با اشاره به بهره مندی از نظرات خبرگان این صنعت، ادامه داد: با هم عظیم شدن باید به یک فرهنگ غالب در زنجیره صنعت غذایی تبدیل گردد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 24 بهمن 1399 بروزرسانی: 24 بهمن 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1529

به "سند توسعه و تکمیل زنجیره تامین صنعت غذایی تدوین می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سند توسعه و تکمیل زنجیره تامین صنعت غذایی تدوین می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید