سقف وام مسکن ملی 500 میلیون تومان می شود

به گزارش مجله گرافیک، وزیر راه و شهرسازی گفت: انتظار می رود سقف وام نهضت ملی مسکن به 500 میلیون تومان افزایش یابد تا قدرت مالی ساخت و ساز بالاتر برود.

سقف وام مسکن ملی 500 میلیون تومان می شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: انتظار می رود سقف وام نهضت ملی مسکن از 350 به 500 میلیون تومان و دوره بازپرداخت نیز افزایش یابد تا قدرت مالی ساخت و ساز بالاتر برود.

به گزارش صداوسیما، بذرپاش در جلسه کمیته تخصصی ستاد هماهنگی مالی دولت با موضوع پیشنهادات وزارت راه و شهرسازی در خصوص ساخت سالانه یک میلیون مسکن، گفت: کار های ستادی و پشتیبانی در خصوص اجرای وعده 4 ساله دولت، اجرا شده است و مطالبه اصلی دولت این است که اجرای قانون جهش تولید مسکن به سرمنزل مقصود برسد.

وی با اشاره به بخش واگذاری زمین و ساخت واحد مسکونی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، شرح داد: در شهر های با جمعیت کم تر از 25 هزار نفر جمعیت، زمین 250 متری و در روستا ها زمین 500 متری داده می شود که این متراژ بسته به شرایط قابل تغییر است.

از سوی دیگر با ارائه تسهیلات بانکی، ساخت و ساز تقویت و افزایش خواهد یافت و انتظار می رود سقف وام از 350 میلیون تومان تا 500 میلیون اضافه و زمان بازپرداخت نیز اضافه شود تا قدرت مالی بالاتری به اشخاص برای ساخت و ساز داده شود.

بذرپاش به توافق با دستگاه هایی که در خصوص ساخت مسکن ایفای نقش می کنند، اشاره کرد و گفت: کار های نهادی با دستگاه های اجرایی و شرکت های بزرگ در راستای تأمین مسکن کارکنان زیرمجموعه خود اجرا شده است تا علاوه بر تحقق هدف دولت در حوزه مسکن، این سازمان ها به عنوان محرک های اصلی ساخت مسکن وارد عمل شوند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 23 دی 1401 بروزرسانی: 23 دی 1401 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 2292

به "سقف وام مسکن ملی 500 میلیون تومان می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقف وام مسکن ملی 500 میلیون تومان می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید