سفر به مصر تا آرام شدن اوضاع امکانپذیر نیست ، اتفاقی برای گردشگران بیفتد باید جوابگو باشیم ، ایران و مصر شرایط گردشگری را عادی اعلام نمایند تورها برگزار می گردد

به گزارش مجله گرافیک، خبرنگاران: سفر گردشگران ایرانی به مصر تا پس از جنگ غزه و آرام شدن اوضاع انجام نمی گردد. طی چند ماه گذشته با بهبود روابط ایران و مصر و کوشش بخش خصوصی برای گگرددن دروازه های مصر، توافق گردشگری ایران و مصر بی نتیجه ماند و جنگ غزه کریدورهای گردشگری ایران و مصر را تا اطلاع ثانوی بست.

سفر به مصر تا آرام شدن اوضاع امکانپذیر نیست ، اتفاقی برای گردشگران بیفتد باید جوابگو باشیم ، ایران و مصر شرایط گردشگری را عادی اعلام نمایند تورها برگزار می گردد

انتخاب مجدد عبدالفتاح السیسی به ریاست جمهوری مصر و پیغام تبریک تلفنی سید ابراهیم رییسی، رییس جمهوری به او اگرچه بیانگر تحکیم روابط دو کشور در آینده نزدیک و استقرار سفرای ایران و مصر در تهران و قاهره تا چند روز و هفته آینده است، اما آنطور که به نظر می رسد جنگ غزه چنان سایه سنگینی بر سر روابط توریستی ایران و مصر انداخت که به گفته رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی کشور، تا شرایط آرام نگردد امکان سفر به مصر برای ایرانی ها وجود ندارد.

حرمت الله رفیعی که کریدور توریستی ایران و مصر را در ماه های گذشته در توافق با دولت و بخش خصوصی مصر گگردد، در گفت وگو با خبرنگاران تاکید نمود که برگزاری تورهای مصر تا آرام نشدن شرایط امکانپذیر نیست.

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی با تاکید بر این که اگر اتفاقی برای توریستان در مصر در شرایط موجود بیفتد باید جوابگو باشیم خاطرنشان کرد: وقتی شرایط نامساعد باشد طبیعی است که رفت و آمد توریستان نیز وجود نخواهد داشت.

او با اشاره به بازگشایی سفارتخانه های ایران و مصر در روزهای آینده و اسقرار سفرا در دو کشور گفت: باید در انتظار خاتمه شرایط جنگی و آرام شدن شرایط در غزه و مصر بمانیم.

حرمت الله رفیعی البته تاکید نمود که اگر دو کشور ایران و مصر اعلام آمادگی برای تبادل توریست نمایند، حتی در شرایط جنگی غزه اگر مصر حفاظت و امنیت توریستان را برقرار کند، تورهای توریستی ایران و مصر برگزار خواهد شد.

رفیعی گفت: بخش خصوصی ایران آماده برگزاری تورهای مصر است و تنها باید منتظر تصمیم دو کشور برای اعلام شرایط عادی توریستی بود تا درخواست های بالای توریستان برای سفر به دو کشور اجرایی گردد.

منبع: صدای میراث
انتشار: 10 دی 1402 بروزرسانی: 10 دی 1402 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 2403

به "سفر به مصر تا آرام شدن اوضاع امکانپذیر نیست ، اتفاقی برای گردشگران بیفتد باید جوابگو باشیم ، ایران و مصر شرایط گردشگری را عادی اعلام نمایند تورها برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به مصر تا آرام شدن اوضاع امکانپذیر نیست ، اتفاقی برای گردشگران بیفتد باید جوابگو باشیم ، ایران و مصر شرایط گردشگری را عادی اعلام نمایند تورها برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید