طراحی و ساخت باغ ویلا: سفری هیجان انگیز در جاده باغ آفریقایی

به گزارش مجله گرافیک، منطقه ها تماشای جاده باغ آفریقای جنوبی

جاده باغ یک جاده ساحلی بسیار زیبا است که ارزش تماشا و اکتشاف را دارد، اما آفریقای جنوبی دارای منطقه ها مختلف و بسیار زیبایی است که شامل جاده های زیبا، پارک های حفاظت شده ملی و سواحل استثنائی می گردد. در حقیقت هیچ دلیلی برای توقف سفر شما در راستا جاده باغ وجود نداشته و اگر شما از کیپ تاون به سمت شمال می روید، در راستا ساحلی زیبا و بکر و وحشی آن راهتان را ادامه داده و می توانید تا Cape Agulhas سفر کنید.

طراحی و ساخت باغ ویلا: سفری هیجان انگیز در جاده باغ آفریقایی

جهت دریافت خدمات طراحی و ساخت باغ ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

در ادامه این سفر با خبرنگاران همراه باشید:

خلیج ویکتوریا و سرزمین های بکر ویلدرنس (Wilderness) :

در طول راستا خود به ویلدرنس، می توانید یک توقف در خلیج ویکتوریا داشته باشید و اگر از علاقه مندان موج سواری هستید، در این محل می توانید آن را تجربه نموده و لذت ببرید. اگر هم موج سواری بلد نیستید، می توانید در این محل توقف نموده و به دیدنی مسابقات موج سواری که معمولا در سواحل این خلیج انجام می گردد بپردازید. به عقیده ما ویلدرنس یکی از برترین منطقه ها این راستا محسوب شده و فرصت توقف در ان را نباید از دست بدهید.

ویلدرنس که دقیقا در وسط جاده باغ واقع شده است، در بین رود Kaaimans و منطقه حفاظت شده طبیعی Goukama واقع شده و به علت دریای آرام، سواحل طولانی، دریاچه های طبیعی، مرداب های بکر و البته خود طبیعت ویلدرنس معروفیت دارد. تنوع گونه های جانوری در این منطقه بسیار عالی بوده و می توان آن را محل ایده آلی برای مسافرت؛ کایت سواری، چتر بازی، اسب سواری محسوب کرد. از سوی دیگر بعضی از زیباترین چشم مقدارای جاده ای در آفریقای جنوبی نیز در این محل واقع شده است.

نیسنا (Knysna) :

شهر کوچک 50 هزار نفری نیسنا یکی دیگر از منطقه ها توقف گاهی مناسب در جاده باغ محسوب می گردد. منطقه Khoikhoi در این محل، سرزمین بومیان نیسنا بوده و از سال 1878 همزمان با کشف تکه های بزرگ طلا در نزدیکی Ruigtevlei، در نقشه های دنیا ثبت شده است. این موضوع سبب توجه افراد بسیاری از گوشه و کنار دنیا شده و در نتیجه این شهر ساحلی کوچک با رشد زیادی روبرو شد. در این شهر شما می توانید از تورهای گشت مرداب نیسنا که یک مرداب با مساحت 18 هزار متر مربع است، استفاده نموده و از طبیعت زیبای آن لذت ببرید. در این محل دست کم 200 گونه ماهی و تعداد زیادی از انواع پرندگان زندگی می نمایند. مرداب نیسنا به وسیله یک آبراهه به اقیانوس هند متصل شده و در این مرداب دو

صخره زیبا به شکل سر انسان وجود دارد که با نام The Heads معروفیت دارند. در فاصله اواخر ماه ژوئن تا اوایل جولای در این محل جشنواره صدف های خوراکی (Oyster) برگذار می گردد که دیدن آن خالی از لطف نیست.

گردشگری در لیج کوچک پلتنبرگ (Plettenberg Bay):

این محل که به اختصار با نام پلت نیز شناخته می گردد، دومین توقف گاه پیش از سرانجام راستا جاده باغ در آفریقای جنوبی محسوب می گردد. این خلیج در زبان بومی و به وسیله نخستین پرتقالی هایی که به این محل وارد شدند، با نام Bahia Formosa به معنی خلیج زیبا خوانده شده و محلی مناسب برای طبیعت گردی، دیدنی حیات وحش، استفاده از دریا و ساحل محسوب می گردد.

منطقه Game Reserve در پلتنبرگ برای دیدن شیرهای وحشی؛ کرگدن، بوفالو، اسب آبی و … محلی ایده آل محسوب شده و به ویژه زمانی که شما با خودروی شخصی تان در این محل رانندگی می کنید؛ خاطره ای فراموش نشدنی برای شما رقم خواهد خورد که می توان از آن با عنوان سافاری شخصی یاد کرد که انجام آن در تمام پارک های حیات وحش امکان پذیر است و وقتی در راستا با یک شیر نر 260 کیلویی تنها با فاصله چند متر از خودرویتان رو به رو می شوید، احساسی وضف نشدنی را تجربه خواهید کرد.

برای گشت دریایی در منطقه پلت هم می توانید به وبسایت http://www.oceansafaris.co.za/ مراجعه نموده و از یکی از تورهای مختلف آن ها بهره ببرید. اگر در فصل مهاجرت وال ها در این محل باشید که در فاصله زمانی ژوئن و جولای انجام می گردد، به همیچ عنوان این فرصت را از دست نداده و با تورهای گردش و دیدنی وال به دریا رفته و این موجودات بزرگ را از نزدیک دیدن کنید.

در مجموع، اگرچه منطقه ها اطراف خلیج پلتنبرگ دارای حیات وحش متنوعی است اما نمی توان آن را برترین محل برای دیدن حیوانات در جاده باغ دانست. اگر دوست دارید 5 حیوان مشهور آفریقایی به نام The Big 5 را ببینید از تورهای سافاری آفریقایی بهره ببرید.

دره طبیعت یا Natures Valley :

آخرین توقف گاه و به بیانی زیباترین منطقه جاده باغ، دره طبیعت محسوب می گردد که یک مقصد ایده آل برای گذران تعطیلات محسوب شده و در بین Soutrivier و دامنه های کوهستان Tsitsikamma واقع شده است. دره طبیعت همیشه به عنوان یکی از توقف گاه های محبوب در جاده باغ محسوب نمی شده و در حقیقت این منطقه تا زمان سرانجام ماموریت اکتشافی توماس بین (Thomas Bain) که تحت عنوان Grootrivier Pass در سال 1880 میلادی انجام شد، غیر قابل دسترسی بود. یکی از مهم ترین جاذبه های دره طبیعت، بلندترین سکوی بانجی جامپینگ طبیعی در دنیا است که در ارتفاع 206 متری قرار داشته و شما از پل Bloukrans به پائین می پرید. این تجربه قطعا غیر قابل تصور بوده و هیجان زیادی دارد. اگر به پیاده روی علاقه دارید هم، راستاهای متنوع و متعددی برای پیاده روی در این محل وجود دارد. بخش سرانجامی Otter Trail (به معنی راستا سمور) در این محل قرار داشته و بعلاوه راستا پیاده روی ساحل رودخانه نمکی (Salt River Cove) و راستا Kalanderkloof نیز که با عنوان راستا کوتاه 5 ساعته سمور معروفیت دارد، از دیگر مقاصد مناسب برای پیاده روی در این منطقه محسوب می شوند. اگر به مقدار کافی شجاعت دارید که به تورهای موسوم به zip line tour ملحق شوید هم می توانید از جیپ های بدون سقف استفاده نموده و وارد جنگل شوید. ما این تجربه را داشته و به همه شما توصیه می کنیم آن را انجام داده و از تنوع زیستی این جنگل های انبوه منطقه ها گرراستای لذت ببرید.

منبع: الی گشت
انتشار: 18 بهمن 1400 بروزرسانی: 18 بهمن 1400 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 2051

به "طراحی و ساخت باغ ویلا: سفری هیجان انگیز در جاده باغ آفریقایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی و ساخت باغ ویلا: سفری هیجان انگیز در جاده باغ آفریقایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید