سربازخانه دوره ساسانی در حصار دیوار گرگان شناسایی شد

به گزارش مجله گرافیک، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری جبرئیل نوکنده سرپرست هیات باستان شناسی دیوار بزرگ گرگان گفت: در هفتمین فصل کاوش تمرکز بر روی قلعه شماره 2 دیوار با هدف شناسایی ساختار معماری پادگان قرار داشت.

سربازخانه دوره ساسانی در حصار دیوار گرگان شناسایی شد

جهت دریافت خدمات اجرای آلاچیق پشت بام با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

وی اضافه کرد: بعد از آنالیز دقیق باستان شناسی در نقشه ژئوفیزیک آنومالی ها نشانی از اتاق ها و برج ها دیده شد.

نوکنده گفت :مصالح این بنا از خشت به ابعاد 40 در 40 به ضخامت 10 سانتیمتر با ملات گل و ارتفاع دیوار در وضع موجود کمتر از 60 سانتیمتر است. آشپزخانه در کنار اتاق خواب شناسایی شد که در آن بیش از 10 خمره بزرگ ذخیره آذوقه با درپوش وبه ارتفاع بیش از یک متر کشف شد.

این باستان شناس با اشاره به نمونه برداری از محتویات درون خمره ها اضافه کرد: با مطالعات آزمایشگاهی می توان تشخیص داد که چه موادی در خمره نگهداری می شده است که البته مشابه چنین خمره های از نظر شکل پیشتر در ترنگ تپه گرگان کشف شده بود. طول دیوار بزرگ گرگان نزدیک به 200 کیلومتر است که به احتمال زیاد دارای 40 قلعه بوده است. این قلعه ها محل استقرار نظامیان لشکر ساسانی بوده است. مجوز هفتمین فصل کاوش دیوار بزرگ گرگان توسط رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری صادر شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 810

به "سربازخانه دوره ساسانی در حصار دیوار گرگان شناسایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سربازخانه دوره ساسانی در حصار دیوار گرگان شناسایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید