دو طرح کشاورزی در دشتی افتتاح شد

به گزارش مجله گرافیک، به گزارش خبرنگاران، محمدتقی منوچهری بعد از ظهر سه شنبه در آیین افتتاح پروژه های کشاورزی شهرستان دشتی که با حضور استاندار بوشهر و فرماندار دشتی برگزار گردید گفت: این طرح ها شامل آبیاری تحت فشار و گلخانه است که اشتغال زایی خوبی نیز ایجاد نموده است.

دو طرح کشاورزی در دشتی افتتاح شد

منوچهری با اشاره به عملیات اجرایی سیستم آبیاری تحت فشار در دشتی اضافه کرد: این پروژه در سطح 500 هکتار با سرمایه گذاری قریب به 50 میلیارد ریال اجرا می گردد.

وی با بیان اینکه تاکنون 32 هزار هکتار اراضی استان بوشهر به سامانه آبیاری تحت فشار مجهز گردیده اضافه کرد: طرح های آبیاری نوین در اراضی کشاورزی استان بوشهر 18 درصد بیش از متوسط کشوری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از مجهز شدن 3 هزار و 574 هکتار اراضی کشاورزی استان بوشهر به آبیاری نوین اطلاع داد و بیان نمود: سال قبل آبیاری 3 هزار و 574 هکتار اراضی کشاورزی استان بوشهر از سنتی به نوین تبدیل شد و سال جاری این پروژه ادامه دارد.

منوچهری از اجرای این طرح در 10 هزار هکتار اطلاع داد و توضیح داد: سال جاری برای تجهیز 10 هزار هکتار اراضی استان بوشهر به آبیاری نوین هدف گذاری گردیده که در پنج ماه نخست سال جاری دو هزار و 204 هکتار آن تکمیل شد.

وی همچنین در افتتاح گلخانه روستای محمدآباد دشتی نیز گفت: تا سال گذشته 199 هکتار کشت گلخانه ای در استان بوشهر ایجاد گردیده که 75 هکتار آن مربوط به سال 96 است.

منوچهری با بیان اینکه 58 درصد گلخانه ها در 5 سال اخیر در استان بوشهر راه اندازی گردیده اظهار داشت: سال جاری بر اساس برنامه ریزی انجام گردیده 150 هکتار گلخانه در استان بوشهر ایجاد می گردد که تاکنون 35 هکتار آن راه اندازی گردیده است.

منوچهری اضافه کرد: پروژه گلخانه روستای محمدآباددشتی در سطح 10 هزار مترمربع با سرمایه گذاری قریب به 20 میلیارد ریال اجرا می گردد که زمینه اشتغال 18 نفر فراهم می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 24

به "دو طرح کشاورزی در دشتی افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو طرح کشاورزی در دشتی افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید