خرید تضمینی 6 هزار میلیارد تومان گندم

به گزارش مجله گرافیک، حسن حنان، معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی در نشست پایش بازار کالاهای اساسی با بیان اینکه پیش بینی شده سال جاری تا هشت میلیون تن گندم در کشور خریداری گردد.

خرید تضمینی 6 هزار میلیارد تومان گندم

وی با بیان اینکه این مقدار گندم در قالب حدود 200 هزار محموله از گندمکاران 10 استان تحویل گرفته شده است، اظهار داشت: خرید تضمینی گندم نسبت به مدت مشابه سال پیش رشد پنج درصدی به دلیل شروع زودهنگام برداشت گندم در کشور دارد.

پیش از این در اطلاعیه ای اعلام شده بود که خرید تضمینی گندم در حال حاضر در استان های ایلام، بوشهر، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، هرمزگان، کرمان، کرمانشاه و کهگیلویه و بویراحمد در جریان است و این میزان خرید در 186 مرکز و از 66 هزار کشاورز و در قالب 202 هزار محموله خریداری شده که نسبت به مقطع مشابه سال گذشته از نظر مقدار خرید سه درصد افزایش و از نظر ارزش 2 برابرشده است.

در امسال هر کیلوگرم گندم با قیمت چهار هزار تومان به اضافه یک هزار تومان جایزه تحویل (در مجموع 5 هزار تومان) خریداری می گردد که نسبت به سال گذشته دو برابر شده است. با توجه به اضافه شدن مبلغِ جایزه تحویلِ گندم توسط دولت به قیمت تضمینی قبل که چهار هزار تومان بود، این جایزه همچنین به کشاورزانی که پیش از تصویب جایزه یک هزار تومانی، گندم خود را تحویل داده اند تعلق می گیرد و به زودی به حساب همه گندمکاران واریز خواهد شد.

طی سال های اخیر به دلیل خودکفایی در فراوری گندم و خرید از کشاورزان داخلی، ورود این محصول به کشور ممنوع بوده و به غیر از تکمیل ذخایر کشور در بعضی مواقع توسط شرکت بازرگانی دولتی، مجوزی برای واردات گندم برای بخش خصوصی صادر نشده است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 12 خرداد 1400 بروزرسانی: 12 خرداد 1400 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1740

به "خرید تضمینی 6 هزار میلیارد تومان گندم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید تضمینی 6 هزار میلیارد تومان گندم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید