حمام شیشه سنندج بازسازی می گردد

به گزارش مجله گرافیک، قرار است با موافقت شهردار سنندج حمام شیشه از آثار تاریخی این شهر به صورت کامل به نفع شهرداری تملک و به زودی بازسازی گردد.

حمام شیشه سنندج بازسازی می گردد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از تسنیم، آثار باستانی و بناهای تاریخی هر استان پیشینه آن استان به حساب آمده و این آثار دارای ارزش و اهمیت فراوانی هستند. حمام شیشه سنندج از بناهای عمومی و قدیمی این شهر است که 200 سال قدمت و به شماره 2839 در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده و در ضلع شمالی بلوار کردستان و مجاور پل و مسجد ملاویسی شهر سنندج واقع شده است که مورد بی توجهی و بی مهری مسئولان متولی قرار گرفته است.

این بنا اکنون محل تجمع معتادان و زباله دان شده است.نیمی از حمام شیشه در تملک شهرداری سنندج است و باید شهرداری برای نیم دیگر و بازسازی آن اعتباراتی در نظر بگیرد.

شهردار سنندج گفت: پس از تصمیم ها و موافقت اعضای شورای شهر، اخیراً حمام شیشه به صورت کامل تملک شد، قبلاً بخش اعظمی از این بنای تاریخی در تملک شهرداری بود که با توافق صورت گرفته بخش به جامانده را با 500 میلیون تومان از وارث به نفع شهرداری خریداری نموده ایم.

حشمت الله صیدی اضافه کرد: از دوماه گذشته 500 میلیون تومان پول شهرداری در حساب دفترخانه بوده و براساس آخرین پیگیری صورت گرفته، باید وارث 6 میلیون تومان پول بابت پرداخت استعلام دارایی و دفترخانه واریز کند، که منتظر هستیم.

از آنجا که در این میان هستند افراد ناآگاهی که آسیب های جبران ناپذیر بر این آثار تاریخی وارد نموده و البته حمام شیشه هم اکنون به محل تجمع معتادان و زباله دان تبدیل شده، از وارث آن و متولیان شهرداری سنندج انتظار می رود که هرچه سریع تر اقدامات باقی مانده برای صدور سند مالکیت را انجام دهند تا این میراث گرانبها حفظ و احیا گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 شهریور 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1214

به "حمام شیشه سنندج بازسازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمام شیشه سنندج بازسازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید