جنگل شصت کلا یکی از جاذبه های طبیعی گرگان به شمار می رود

به گزارش مجله گرافیک، سیری در ایران/ براساس آخرین گزارشات بدست آمده، جنگل شصت کلا یکی از جاذبه های طبیعی گرگان به شمار می رود.

جنگل شصت کلا یکی از جاذبه های طبیعی گرگان به شمار می رود

جنگل شصت کلا گرگان در 6 کیلومتری جنوب غربی شهر گرگان واقع است و در نقاط بکر و دور از دسترس آن جانوران وحشی و درنده دیده می گردد. در کف تاریک جنگل و در کنار درختان میتوان انواع قارچ های رنگارنگ و بعضاً سمی را یافت که بسیاری از آنها خواص دارویی و صنعتی مهمی دارند. از خوبی های جنگل شصت کلا این است که هم برای کوهنوردان حرفه ای و هم برای علاقمندان عادی طبیعت و گردشگری مسیرهای متنوعی دارد. می توانید وسایل خود را برای یک گلگشت نیم روزه آماده کنید و برای چند ساعتی دل از شلوغی های شهر بکنید و در زیبایی های بی نظیر جنگل شصت کلا غرق شوید یا می توانید لوازم کوهنوردی حرفه ای خود را برای اتراق چند روزه در قلب جنگلهای چند میلیون ساله حاضر کنید.

برای وارد شدن به این جنگل بزرگ راههای مختلفی وجود دارد. روستاهای زیادی در اطراف آن وجود داشته که به سمت هر کدام حرکت کنید، به داخل جنگل راه دارند. راهنماهای محلی خیلی بهتر به پیچ و خم و نقاط بکر جنگل آشنا هستند و احتمالا آنها می توانند شما را به برترین قسمتهای جنگل هدایت نمایند. با این حال یکی از ساده ترین راههای دسترسی به یکی از قسمتهای زیبای جنگل شصت کلا این است که خودتان را به روستای سید میران برسانید. برای این کار باید وارد جاده قدیم گرگان-کردکوی شوید.

تقریبا بعد از 1 کیلومتر تابلوی ورودی جاده روستا را در سمت چپ خود می بینید. این مسیر را حدود 5 کیلومتر ادامه دهید تا به خود روستا برسید. از اینجا به بعد کار دشواری برای پیدا کردن جنگل شصت کلا ندارید، چون کوههای انبوه آن در مقابل چشمان شما قرار گرفته است و رودخانه شصت کلا نیز از وسط روستا میگذرد. با این حال حتما از مردم روستا هدایت بخواهید تا مسیر های هموار و جاهای زیبای بهتری را به شما پیشنهاد بدهند. برخی مسیرهای اصلی دیدنی های درون جنگل را می توانید با ماشین طی کنید؛ هرچند جاده خاکی و در قسمتهایی ناهموار است اما چون فاصله زیاد است، پیاده روی شما را خسته می نماید. اگر ماشینتان توانایی حرکت در مسیرهای سخت را داشته باشد، کار راحت تری دارید اما اگر ماشینتان معمولی است هم نگران نباشید، فقط با احتیاط بیشتر حرکت کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 29 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1402 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 2345

به "جنگل شصت کلا یکی از جاذبه های طبیعی گرگان به شمار می رود" امتیاز دهید

1 کاربر به "جنگل شصت کلا یکی از جاذبه های طبیعی گرگان به شمار می رود" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگل شصت کلا یکی از جاذبه های طبیعی گرگان به شمار می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید