ترامپ: تا دستیابی به واکسن کرونا 3 یا 4 هفته فاصله داریم

به گزارش مجله گرافیک، رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر گفت، این کشور برای داشتن واکسنی که علیه کرونا ویروس باشد خیلی نزدیک شده و افزود: این واکسن احتمالا ظرف چند هفته آماده می شود.

ترامپ: تا دستیابی به واکسن کرونا 3 یا 4 هفته فاصله داریم

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا گفت: اگر حقیقت را می خواهید، باید بگویم که در دولت قبلی شاید سال ها طول می کشید تا به دلیل تاییدیه های اداره غذا و داروی آمریکا و تمامی تصویب های آن واکسنی تایید شود. اما الان می توانیم ظرف سه یا چهار هفته این واکسن را داشته باشیم.

در حال حاضر، دولت آمریکا بر روی شش واکسن آزمایشی کار می کند که سه تای آنها وارد فاز کلیدی برای آزمایش بر روی عموم شده است.

در حالی ترامپ به صورت ضمنی گفته که این واکسن پیش از روز انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر آماده می شود، فرانسیس کالینز، مدیر موسسات ملی بهداشت آمریکا اخیرا گفته بود پیش بینی این مساله غیرممکن است که آمریکا تا پیش از روز انتخابات به این واکسن دسترسی پیدا کند اما ابراز امیدواری کرد که یک واکسن تا خاتمه سال جاری میلادی در اختیار عموم قرار می گیرد.

دموکرات ها نگرانی خود را بابت این مساله عنوان کرده اند که سازمان غذا و دارو برای تسریع در فرایند ساخت واکسن مقابله با کرونا تحت فشار قرار بگیرد و این مساله می تواند به صورت بالقوه تاثیر پذیری آن را تحت شعاع قرار دهد.

استیون هان، کمیسیونر این اداره گفته که سازمان غذا و داروی آمریکا یک واکسن امن و موثر را ارائه می دهد و تحت تاثیر هیچ برآورد علمی خارجی، عجله ای برای این کار ندارد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 9 آبان 1399 بروزرسانی: 9 آبان 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1321

به "ترامپ: تا دستیابی به واکسن کرونا 3 یا 4 هفته فاصله داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: تا دستیابی به واکسن کرونا 3 یا 4 هفته فاصله داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید