تأثیر خرما در کنترل اشتها و جلوگیری از پرخوری در افطار

به گزارش مجله گرافیک، خرما علاوه بر کنترل اشتها و جلوگیری از پرخوری در افطار، موجب تنظیم قند خون و بازیابی توان ذهنی و عضلانی روزه داران می گردد.

تأثیر خرما در کنترل اشتها و جلوگیری از پرخوری در افطار

در ساعات پایانی روزه، قند خون کاهش پیدا نموده و بر مغز تأثیر می گذارد و سبب می گردد فرد روزه دار، احساس کسالت و ضعف کند و از قدرت تمرکز وی کاسته می گردد.

نتایج پژوهش های مختلف نشان می دهد، خرما برترین غذا برای روزه داران در ماه مبارک رمضان است. این میوه می تواند انتخاب خوبی به جای قند های صنعتی باشد و به علت اینکه قند خود را آهسته و به مرور در بدن آزاد و مواد مغذی و فیبر لازم برای بدن را تأمین می نماید، می تواند در وعده های سحر و افطار ماه رمضان مصرف گردد.

خرما خاصیت ملین دارد و روده ها را پاکسازی می نماید. ماده نیکوتینیک موجود در خرما، دارویی فوق العاده مؤثر برای برطرف ناراحتی روده ای است و خوردن خرما سبب ایجاد و تقویت باکتری های مفید روده می گردد.

خرما ویتامین های متعددی دارد و نقش مؤثری در بهبود حافظه دارد. ویتامین A موجود در آن سبب تقویت بینایی چشم می گردد؛ بعلاوه منبع مناسبی از ویتامین های گروه B، سلنیوم، آهن و منگنز است و می تواند ماده غذایی مناسبی برای تقویت حافظه باشد.

میـوه خرمـا دارای ترکیبات حیاتی بـوده و ارزش غذایی آن به علت داشتن فیبر و مواد معدنی ضـروری است. ترکیبات پلی فنلیی موجود در عصاره خرما مانند فلاونوئیدها، آنتوسیانین و اسید های فنولیک، بعلاوه عناصری مانند سلنیوم، مـس، روی، منگنـز و ویتـامین C می توانند موجب حفاظت کبدی علیه تخریب اکسیداتیو گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: فرادید
انتشار: 10 فروردین 1402 بروزرسانی: 10 فروردین 1402 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 2325

به "تأثیر خرما در کنترل اشتها و جلوگیری از پرخوری در افطار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأثیر خرما در کنترل اشتها و جلوگیری از پرخوری در افطار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید