بیماری های قلبی که موجب سرگیجه می شوند

به گزارش مجله گرافیک، بسیاری از بیماری های قلبی می توانند موجب سرگیجه در فرد شوند. علاوه بر این، گفته شده است که سرگیجه یکی از علائم اصلی است که به هنگام ابتلا به بیماری قلبی بخصوصی مشاهده می گردد. اما این بیماری ها کدام می باشند؟ اجازه

بیماری های قلبی که موجب سرگیجه می شوند

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

بسیاری از بیماری های قلبی می توانند موجب سرگیجه در فرد شوند. علاوه بر این، گفته شده است که سرگیجه یکی از علائم اصلی است که به هنگام ابتلا به بیماری قلبی بخصوصی مشاهده می گردد. اما این بیماری ها کدام می باشند؟ اجازه دهید به آن پی ببریم...

سرگیجه احساس سبکی سر و هم احساسی از ضعف یا غش احتمالی است. و هم در این حالت فرد ممکن است احساس کند که اتاق به دور سرش می چرخد. فاصله زمانی که این احساس ادامه دارد را به نام شدت سرگیجه تعریف می کنند که به نوبه خود مقدار خطیر و جدی بودن احساس گیجی را توصیف می کند. علل بسیار زیادی برای سرگیجه وجود دارد، که خیلی از آنها چندان هم جدی نمی باشند، و بدون هیچ گونه درمانی فرونشاندن آنها امکان پذیر است. با این حال، بعضی دلیلهای سرگیجه احتیاج به مراقبت های فوری پزشکی دارند.

علل سرگیجه می تواند هم مرتبط با بیماری های قلبی و عروقی و هم بیماری های دیگری باشد. علاوه بر این، گاهی اوقات بعضی از داروها هم مشخص شده که موجب سرگیجه می شوند. با این حال، از علل شایع، اما جدی سرگیجه می توان به هیپوگلیسمی (کاهش قند خون)، کاهش ناگهانی فشار خون، بیماری های قلبی و کم خونی اشاره نمود. حتی ممکن است زمانی که از نظر ذهنی دچار آشفتگی هستید و یا دچار استرس شده اید هم احساس سرگیجه کنید. بعضی بیماری ها و اختلالات هم می توانند موجب شوند شما احساس سرگیجه کنید.

در هر یک از این موارد، شما ابتدا بایستی به پزشک مراجعه نموده و تمام نشانه ها و علائمی که از آن رنج می برید را به او گفته تا تشخیص درستی در خصوص شرایط تان داده گردد. سرگیجه هایی که مربوط به بیماری های قلبی می باشند، می تواند مشکل کاملاً جدی و خطرناکی باشند و نبایستی آنها را کم اهمیت بتعدادید.

در ابتدا، نگاهی به فهرستی از بیماری های قلبی می اندازیم که می توانند موجب سرگیجه شوند و سپس چند مورد را مورد آنالیز قرار می دهیم.

تصلب شرایین

آنژین صدری

حمله قلبی

سوفل قلبی (Heart Murmurs) (بیماری قلبی در بچه ها)

بیماری عروق کرونر

تپش قلب

بیماری های قلبی مادرزادی

افزایش سطح کلسترول

تاکی کاردی بطنی (Ventricular Tachycardia)

آریتمی قلب

بالا بودن فشار شریان ریوی اولیه

دﯾﺴﭙﻼزی آرﯾﺘﻤﻮژﻧﯿﮏ ﺑﻄﻦ راﺳﺖ

مسائل قلبی که موجب سرگیجه می شوند

تمام این بیماری ها و یا عوارض مشخص گشته است که موجب سرگیجه می شوند. افرادی که از هریک از مسائلی که در ادامه آورده شده رنج برده و دچار سرگیجه می شوند، بایستی بلافاصله به یک پزشک متخصص مراجعه کنند.

سرگیجه عروقی

که مربوط به عروق خونی است. سرگیجه عروقی نشان دهنده وجود یک بیماری مشخص شده به وسیله جریان خون کاهش یافته به قسمت های مختلف بدن است. گردش خون به پایین ترین بخش مغز، به ویژه کاهش می یابد. این گردش خون کاهش یافته موجب سرگیجه می گردد. سرگیجه عروقی ممکن است به دلیل داشتن سابقه خانوادگی از حمله قلبی، سکته مغزی، یا فشار خون بالا ایجاد گردد. بنابراین، سرگیجه علامت مهم و اصلی سرگیجه عروقی به تعداد میرود.

تصلب شرایین

تصلب شرایین نوعی بیماری تنگی لومن عروق (به دلیل رسوب چربی) است و می تواند جریان خون به اندام های مهم مانند قلب، مغز و روده ها را کاهش دهد. هنگامی که جریان خون به قلب کاهش می یابد، نشانه اصلی و مهمی که مشاهده می گردد، سرگیجه و احساسی از ضعف و غش است. تنگی نفس هم معمولا همراه با سرگیجه مشاهده می گردد.

آنژین صدری

آنژین صدری چیزی جز درد شدید در قفسه سینه نیست، که به دلیل نرسیدن اکسیژن کافی به قلب به وجود می آید. هنگامی که مقدار اکسیژن مورد احتیاج قلب تأمین نگردد، این امر منجر به آنژین صدری می گردد. سرگیجه و حالت تهوع علائم اصلی دیده شده در بیماران مبتلا به آنژین صدری می باشد. این شرایط معمولا در مردان بالای 50 سال و زنان پس از یائسگی دیده می گردد.

بیماری عروق کرونر

سرگیجه همراه با احساس سیری و تنگی نفس از علائم شایع بیماری های عروق کرونر می باشد. درد شدید قفسه سینه علامت اصلی در بیماری عروق کرونر است.

آریتمی

آریتمی شرایطی که در آن ضربان قلب نامنظم می باشد. تپش قلب و سرگیجه علائمی می باشند که همراه با ناراحتی قفسه سینه و تنگی نفس دیده می شوند. ناراحتی های قلبی در بزرگسالان جوان شامل آریتمی است که باعث سرگیجه می گردد.

هر زمان که از سرگیجه رنج بردید، بایستی با یک پزشک مشورت نمایید. سلامت قلب خود را نادیده نگیرید، در غیر این صورت بسیار خطرناک خواهد بود. با این حال، بیماری قلبی همواره دلیل عمده سرگیجه به حساب نمی آید. بنابراین، هرگاه دچار سرگیجه شدید ضروری است که جهت آنالیز دلیل به پزشک مراجعه نمایید.

منبع: راسخون
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1933

به "بیماری های قلبی که موجب سرگیجه می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیماری های قلبی که موجب سرگیجه می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید