بیانیه باشگاه پرسپولیس بعد از گل جنجالی به مس رفسنجان

به گزارش مجله گرافیک، به گزارش خبرنگاران، در پی صحنه جنجالی گل پرسپولیس به مس رفسنجان و بالا گرفتن نقدها از عملکرد داور آن مسابقه، باشگاه پرسپولیس با انتشار بیانیه ای به این حواشی واکنش نشان داد:

بیانیه باشگاه پرسپولیس بعد از گل جنجالی به مس رفسنجان

تیم فوتبال پرسپولیس در هفته های اخیر بازی های خود را با برد و کسب امتیاز پشت سر گذاشت و این در حالی است که به دلیل این پیروزی ها متاسفانه کارشناسی و آنالیز داوری این مسابقات آن طور که باید و شاید در رسانه ها مورد پردازش قرار نگرفت.

بر همین اساس، اگر قدرت پرسپولیس نبود، چه بسا هم اکنون نتایج بازی ها کاملاً عوض می شد و جدول هم دستخوش تغییرات زیادی قرار می گرفت.

در این رابطه، اگر از همان بازی با سپاهان مسائل داوری را مورد ارزیابی قرار دهیم، به گواه کارشناسان داوری، پرسپولیس در آن بازی حداقل یک پنالتی طلبکار شد. حتی در صحنه ای، محمد محبی بازیکن سپاهان در محوطه جریمه خودشان، توپ را آگاهانه با دست کنترل کرد و کارشناسان هم، این موضوع را در برنامه های تلویزیونی تایید کردند که پرسپولیس از یک پنالتی محروم شد ولی هیچگاه به آن پرداخته نشد و در آنجا، دو امتیاز برای پرسپولیس از دست رفت.

مورد بعدی در دربی بود که باز هم به گواه کارشناسان، حداقل یک پنالتی در محوطه جریمه استقلال به نفع پرسپولیس اعلام نشد. مضاف بر اینکه در دقایق پایانی بازی، مهدی عبدی در موقعیت تک به تک با دروازه بان نهاده شد که یاری داور به اشتباه پرچم زد و آفساید اعلام نمود و در واقع همان صحنه به ضرر پرسپولیس اعلام شد.

در بازی با ذوب آهن هم پرسپولیس یک گل سالم را طلبکار شد زیرا یاری داور به اشتباه پرچم خودش را بالا برد و به نشانه آفساید، آن گل سالم را سوزاند.

ضمن اینکه در دو بازی پرسپولیس برابر استقلال و ذوب آهن، به دلیل برد سرخپوشان، به این موارد هیچ اشاره ای نشد کما اینکه اگر قدرت پرسپولیس نبود، ممکن بود نتایج و شرایط جدول فرق کند.

در نیمه اول بازی با مس رفسنجان و در صحنه خطایی که روی شهریار مغانلو رخ داد، داور باید قطعاً به بازیکن رقیب کارت قرمز می داد زیرا شهریار در صورت عبور از مدافع حریف، در موقعیت تک به تک با گلر قرار می گرفت ولی در کمال تعجب و زمانی که تشخیص داد خطای مسلم مدافع مس اجرا شده است، به او کارت زرد نشان داد!

با وجود اینکه همه افراد و عوامل کنار زمین هم شاهد این بودند که یاری داور و داور چهارم به داور وسط اشاره نموده و گفتند که اگر خطای بازیکن مس را گرفته اید، باید او را اخراج کنید اما داور این کار را نکرد و با یک کارت زرد، ماجرا را کامل کرد.

در نیمه دوم، گل سالم پرسپولیس به وسیله مهدی عبدی به ثمر رسید اما در کمال تاسف شاهد هستیم بعضی رسانه ها در پی آن هستند تا این گل را لطف داوری اسم نمایند و اعتقاد دارند خطای هند اتفاق افتاده است. آنها با این حربه در پی محکوم کردن پرسپولیس هستند آن هم در شرایطی که در تصاویر ویدئویی و عکس ها مشخص است که اصلاً توپ به دست عبدی برخورد ننموده بود.

بعضی افراد غرض ورزانه و با برنامه ریزی در پی آن هستند که این گل را با خطای هند جلوه بدهند؛ در صورتی که کاملاً مشخص است که هندی در کار نیست.

با توجه به اینکه به هفته های پایانی لیگ نزدیک می شویم و هر امتیاز، در مشخص سرنوشت قهرمانی تیم ها موثر است، باشگاه پرسپولیس مثل همیشه فقط انتظار دارد عدالت به وسیله فدراسیون و مجموعه تاثیرگذار بر برنامه ها و اتفاقات فوتبالی اجرا گردد و تقاضا داریم، بر عملکرد داوران نظارت بیشتری انجام گردد. در این شرایط انتظار می رود از داوران با تجربه استفاده گردد و افرادی که وارد میدان قضاوت می شوند، با تمرکز بالاتری سوت بزنند تا چنین مشکلاتی پیش نیاید و حق هیچ تیمی ضایع نگردد.

در ضمنً یادآور می گردد اگر باشگاه پرسپولیس زیاد به این مسائل ورود نمی نماید به خاطر این است که همیشه سعی نموده حمایت خود را از استقلال و سلامت داوران اعلام کند و طوری رفتار نگردد که داوران تحت فشار قرار بگیرند. باشگاه به اخلاق گرایی در فوتبال معتقد است و در پی غوغاسالاری برای جلب توجه نیست.

به همین دلیل از انتشار بیانیه های سریالی خودداری می نماید و در هیچ زمانی داوران را در شرایط خاص قرار نمی دهد که بخواهند به نفع یا به ضرر تیمی سوت بزنند. ما فقط در پی آرامش هستیم و امیدواریم فضایی رقم بخورد که نتایج بازی ها تنها در زمین مسابقه رقم بخورد.

علیرغم همه اشتباهاتی که علیه تیم مان در این چند هفته رخ داد، پرسپولیس همیشه سعی نموده تا حرفش را در زمین بازی بزند ولی این طور به نظر می رسد که بعضی از این مسائل سوءاستفاده می نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1847

به "بیانیه باشگاه پرسپولیس بعد از گل جنجالی به مس رفسنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه باشگاه پرسپولیس بعد از گل جنجالی به مس رفسنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید