برای مبارزه با عفونت های تنفسی ویروسی، شیر غنی شده مصرف کنید

به گزارش مجله گرافیک، رد پای ویروس ها را همه جا می توانید پیدا کنید. روی نانی که از دست نانوا گرفته اید، روی دستگیره ای که در را با آن باز می کنید و حتی روی کلیدی که در قفل می چرخانید. ویروس ها همه جا هستند و بعید نیست که همین حالا در بدن ما هم خانه نموده باشند. اما محققان می گویند اگر سبک زندگی سالمی داشته باشید و با تغذیه مناسب، احتیاج بدنتان به ویتامین ها و مواد معدنی ضروری را تامین نموده باشید، این ویروس ها به سلامت شما آسیب نمی زنند. به گفته متخصصان در روزهایی که اپیدمی بیماری های ویروسی تنفسی سلامت افراد را به شکلی جدی تهدید می نماید، می توان با افزودن بعضی از ویتامین ها و مواد معدنی به رژیم غذایی، احتمال درگیر شدن بدن با ویروس ها را کمتر کرد. در این مطلب، ما اهمیت مصرف شیرهای غنی شده را با شما درمیان می گذاریم و تاثیر ترکیبات موجود در این شیرها بر کاهش خطر عفونت های تنفسی را برایتان شرح می دهیم.

برای مبارزه با عفونت های تنفسی ویروسی، شیر غنی شده مصرف کنید

ویتامین A بخورید تا سرفه نکنید

ویتامین A یک ویتامین محلول در چربی است که آن را به عنوان ویتامین ضد عفونی می شناسند.به طوری که بسیاری از سیستم های دفاعی بدن در برابر عفونت های تنفسی ، به تامین کافی از این ویتامین وابسته اند. ویتامین A یک عامل امیدبخش برای درمان عفونت های تنفسی و ممانعت از عفونت کبدی است و با توجه به آنالیز های اجرا شده مکمل های ویتامین A در برابر عفونت های ریوی از بدن محافظت می نمایند و احتمال بیماری و حتی مرگ و میر ناشی از بعضی از عفونت ها را کاهش می دهند.

محققان می گویند پاسخ ایمنی معیوب دربدن یک فرد، نتیجه کمبود یک عنصر تغذیه ای است و با تامین نیازهای تغذیه ای بدن می توانخطر درگیر شدن با عوارض این ویروس ها را کاهش داد. با توجه به مطالعات اجرا شده تاثیرعفونت با ویروس برونشیت عفونی، در افرادی که کمبود ویتامین A دارند به مراتبشدیدتر از فردی است که به مقدار کافی این ویتامین را در رژیم غذایی روزانه خود جاداده است.

با زینک به جنگ عفونت های ویروسی تنفسی بروید

روی یا زینک یک ماده معدنی مهم برای حفظ و توسعه سلول های ایمنی بدن است. کمبود روی منجر به عملکرد ناقص سیستم ایمنی و افزایش حساسیت پذیری به بیماری های عفونی می گردد. از آنجا که مصرف این ماده معدنی یکی از کلید های افزایش ایمنی و مقاومت بدن است، نمی توان نقش روی را در مبارزه با موج بیماری های ویروسی تنفسی نادیده گرفت.

روی نه تنها روی تسکیل عوارض بیماری های عفونی تنفسی مثل اسهال و عفونت های تنفسی اثر مثبت دارد، بلکه به ضعیف شدن خود ویروس های تنفسی هم یاری می نماید.

ویتامین Dفقط به استخوان هاقدرت نمی دهد

حتما می دانید که همه انواع لبنیات مقدار قابل توجهی از این ویتامین را در خود دارند.و اما در لبنیات غنی شده، مقدار ویتامین D بیشتری گنجانده شده تا تاثیر مصرف آن بر بدن افراد بیشتر گردد. ویتامین D نه تنها یک ماده مغذی، بلکه یک هورمون است که در بدن با یاری نور خورشید ساخته می گردد. علاوه بر نقش این ویتامین در حفظ استقامت استخوان، به عنوان یک محرکت در توسعه سلول های سیستم ایمنی شناخته می گردد. با این وجود شمار زیادی از بزرگسالان به خصوص در فصل زمستان دچار کمبود ویتامین D هستند و همین موضوع بر ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن آنها در برابر بیماری های فصلی تاثیر می گذارد.

اگر شما هم نگران ابتلا به عفونت های تنفسی ویروسی هستید و این روزها امکان بهره بردن از نور مستقیم خورشید را ندارید، حتما مصرف مواد غذایی غنی شده را در برنامه روزانه خود جا دهید و با نظر پزشک، دوز مناسبی از مکمل های ویتامین D را مصرف کنید.

مبارزه با رادیکال های آزاد را به ویتامین E بسپارید

ویتامین E یک ویتامین محلول در چربی است که به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی، با رادیکال های آزاد مقابله می نماید. کمبود این ویتامین باعث تشدید صدمه به ماهیچه قلب در عفونت های تنفسی می گردد. همین ویژگی ها اهمیت مصرف بیشتر محصولات غنی شده مثل دسرهای غنی شده با این ویتامین را روشن می نماید.

نگذارید کمبود ویتامین B بدنتان را ضعیف کند

ویتامین B در بیش از 100 واکنش در بافت های بدن شرکت می نماید وبه خصوص در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش منحصر به فردی دارد. کمبود ویتامین های گروهBپاسخ ایمنی بدن میزبان را ضعیف می نماید. به همین علت افراد درگیر باعفونت های تنفسی، باید گروه ویتامین های B رادر قالب مکمل ها یا محصولات غنی شده دریافت نمایند.

ویتامین C از بدن شما در برابر عفونت های تنفسی محافظت می نماید

ویتامین C یک ویتامین محلول در آب است که به خاطر نقش آنتی اکسیدانیو نقشی که در سنتز کولاژن دارد شناخته شده است. این ویتامین از عملکردهای سیستمایمنی بدن حمایت می نماید و از بدن در برابر خطرات ابتلا به عفونت های تنفسی محافظتمی نماید.

ویتامین C مقاومت نای را در برابر عفونت های ویروسیتنفسی افزایش می دهد و به عنوان یک آنتی هیستامین ضعیف، به کاهش نشانه هایآنفولانزا مثل عطسه عمل می نماید. همین تاثیر اهمیت مصرف محصولات غنی شده با اینویتامین در دوره شیوع بیماری های عفونی تنفسی را بیشتر می نماید.

افرادی که به مقدار کافی ویتامین C دریافت می نمایند، کمتر دچار التهابریه می شوند و گفته می گردد که بدن آنها مقاومت بیشتری در برابر عفونت های ویروسیتنفسی نشان می دهد.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 17 شهریور 1401 بروزرسانی: 17 شهریور 1401 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 2233

به "برای مبارزه با عفونت های تنفسی ویروسی، شیر غنی شده مصرف کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای مبارزه با عفونت های تنفسی ویروسی، شیر غنی شده مصرف کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید