تور ارزان هلند: باغ های اسرارآمیز آمستردام، بهشت شهر پنهان

به گزارش مجله گرافیک، آمستردام یکی از منطقه ها مهم گردشگری است، اما زیبایی نهفته در داخل خانه های کانالی این شهر را تبدیل به یکی از اسرارآمیزترین مقاصد سفر نموده است. سفری که فقط یک بار در سال فرصت دارید، تجربه اش کنید.

تور ارزان هلند: باغ های اسرارآمیز آمستردام، بهشت شهر پنهان

با تور ارزان هلند از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام هلند گشت و گذار کنید.

مجموعه خانه های کانالی بزرگ آمستردام یکی از خاص ترین معماری های شهر است، اما نکته ای که این شهر را از دیگر نمونه های مشابه خود در دنیا متمایز می نماید، رازی است که در آن پنهان شده است؛ از این رو شهر آمستردام به شهر پنهان معروفیت یافته است. موزه ون لون (Van Loon) سالانه فرصتی را تحت عنوان باغ های بی حصار در اختیار دنیاگردان و علاقه مندان قرار می دهد تا بتوانند از راز پنهان در پشت خانه های اشرافی، مطلع شوند. اگر فردی کنجکاو هستند، این تور برای شما در حکم سفر اکتشاف گنج است، بعلاوه تنها روشی است که شما می توانید بدون اجازه از صاحبان خانه ها، از داخل منزل مخفی اشرافی آن ها عبور کنید.

روز باغ های بی حصار

هرساله و در سه هفته پایانی ماه ژوئن، موزه ون لون، درب بیش از 30 باغ خانه خصوصی را در مرکز شهر کانالی آمستردام، به روی گردشگران و عموم باز می نماید. در این سفر شما باغ های متعلق به صاحبان و طراحان آن ها (که همان رازی است که در قلب این شهر پنهان شده است) و بعلاوه خانه های اشرافی و سکنه آن ها را در کنار هم مشاهده می کنید.

طراحان باغ ها که بیشتر مالکان آن هم هستند، کوشیده اند تا بتوانند معماری باغ ها را نیز همچون خانه های زیبا، مجذوب نماینده و تماشای خلق نمایند. فرصت گردش در کانال آمستردام، فرصتی طلایی است که در طول سال فقط یک بار شانس به دست آوردن آن وجود دارد.

آنچه منتظر شما است

تنها یک واژه برای ادامه این جمله می تواند مناسب باشد، اسرارآمیز. پس از گردش در این باغ و خانه ها، نظر شما و آنچه از تعریف باغ در فکر شما، به عنوان محلی که در آن گل های رنگارنگ، درختان و درختچه های تزیینی به همراه محلی برای تفرج است، به کل عوض خواهد شد. شما در این باغ حصارهای تراشکاری شده، کانال های آبی تزیین شده با گل، سرستون های یونان باستان، گلخانه های سرپوشیده، مارپیچ های کوچک، درختان طبیعی کهن سال و حیوانات سر برآورده از میان برگ ها را مشاهده خواهید کرد. متأسفانه شما به پل ها و استخرها دسترسی نخواهید داشت.

البته راز این باغ ها و گردش شما خلاصه در این زیبایی نیست. شما در این سفر، می توانید با مالکان باغ ها صحبت کنید و از سرگذشت جالب خودشان و باغ هایشان مطلع شوید. ویژگی دیگری که این سفر زمانی برای شما روشن می گردد که از میان باغ هایی عبور می کنید که صاحبان آن ها فقط در ماه های سرد آنجا ساکن بوده اند و عملا از زیبایی بی نظیر و سبزی آن بی بهره بوده اند، بنابراین شما تنها افرادی خواهید بود که زیبایی رمزآلود این باغ ها را در فصل سبز بودن لمس می کنید.

البته ناگفته نماند که در طول سال، بعضی از صاحبان یا گردانندگان امور باغ ها، در برهه های زمانی خاص، درب باغ خودشان را جهت بازدید عموم به روی گردشگران باز و از آن ها با تکه های کیک و قهوه، پذیرایی می نمایند.

برای رسیدن به بسیاری از باغ ها شما باید از داخل منازل شخصی عبور کنید، به همین علت لقب پنهان به این باغ ها داده شده است. مراحل بازدید از باغ ها به این شکل است که بعد از پاک کردن کفش های خودتان وارد منزل شده و با استقبال صاحب خانه روبرو می شوید. صاحب خانه ها برای شما، از سرگذشت خودشان، همسایه هایشان، تاریخچه باغ ها و بعلاوه ماجراها و داستان هایی که با گردشگران قبل تر از شما داشته اند، صحبت می نمایند.

همچون خود آمستردام، هیچ دو باغی شبیه هم نیستند. بعضی از باغ ها به خوبی مراقبت شده اند و بعضی دیگر نه. باغی را که با معماری اروپایی و غرق در رزهای انگلیسی، در کنار باغی که با مشعل و درختان آسیایی تزئین شده است، مشاهده خواهید کرد. این باغ ها در داخل شهر قرار دارند؛ زمانی که قدم به داخل این طبیعت پنهان می گذارید، هیچ اثری از شلوغی و ازدحام شهری نیست. تنها صدایی که می شنوید صدای قایق ها، مردم و طبیعت است.

نکات سفر

  • هرساله خانه های متفاوتی به وسیله موزه به نمایش درمی آیند؛ بهتر است قبل از سفر، از سایت موزه ون لون، نمای این خانه باغ ها را چک کند.
  • فاصله بین خانه ها اغلب ممکن است طولانی باشند، بنابراین کفش های راحتی به پا کند.
  • اگر علاقه ای به پیاده روی ندارید، می توانید از دوچرخه بهره ببرید.
  • متأسفانه شما از هر باغ فقط یک بار می توانید بازدید کنید، بنابراین نهایت استفاده را از زمان حضورتان داشته باشید.

تهیه بلیت

بلیت این سفر ماجراجویانه، در سایت موزه ون لون به قیمت 16 پوند در دسترس است، اما شما می توانید با مراجعه حضوری این بلیت ها را با قیمت 2 پوند بخرید. بلیت خردسال رایگان است. بلیت شما برای سه روز گردش در داخل باغ ها معتبر است، بعلاوه این بلیت به شما امکان استفاده از راهنما را می دهد. هر ساله قسمتی از عایدی ناشی از این بلیت ها صرف بهبود و نوسازی باغ ها می گردد.

زمان بازگشایی

باغ ها از ساعت 20 صبح تا 5 بعدازظهر جهت بازدید، گردشگران باز هستند. بعلاوه باید در نظر داشته باشید که در طول سال فقط یک بار می توانید از این باغ ها تماشا نمایید. پس با برنامه ریزی دقیق، سفر به آمستردام را در اولویت سال جاری تان قرار دهید.

منبع: کجارو / dailymail.co.uk
انتشار: 23 بهمن 1400 بروزرسانی: 23 بهمن 1400 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 2055

به "تور ارزان هلند: باغ های اسرارآمیز آمستردام، بهشت شهر پنهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان هلند: باغ های اسرارآمیز آمستردام، بهشت شهر پنهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید