انهدام مهمات و اژدرهای ناو نروژی

به گزارش مجله گرافیک، مهمات و اژدرهای باقیمانده در ناو محافظ نیروی دریایی نروژ که در جریان رزمایش نیروهای ناتو در سال 2018 غرق شده بود، منهدم شد.

انهدام مهمات و اژدرهای ناو نروژی

به گزارش یورونیوز به نقل از خبرگزاری راشیاتودی، اژدرهای ناو هلگه اینستاد هفته گذشته توسط غواصان نیروی دریایی نروژ خارج و در مکان دیگر منفجر شده بودند. اما با وجود کوشش غواصان، آنان نتوانستند به دلیل ریسک بالا نیم باقیمانده مهمات و اژدرها را از ناو خارج نمایند. از این رو نیروی دریایی نروژ تصمیم به انهدام مهمات و ناو در محل گرفت.

ناوچه هلگه اینستاد، به ارزش 500 میلیون دلار، یکی از پیشرفته ترین ناوهای محافظ نیروی دریایی نروژ بود.

این ناو محافظ در نوامبر سال 2018 میلادی به هنگام بازگشت از یکی از بزرگترین رزمایش های ناتو در آبدره هیلته نزدیک شهر برگن نروژ با یک نفت کش برخورد کرد. شدت تصادف به حدی بود که سوراخی در بدنه ناوچه ایجاد شد و آن را تا آستانه غرق شدن پیش برد.

برغم حادثه ای که رخ داد 137 سرنشین ناو محافظ به سلامت از آن خارج شدند و ناو با یاری کابل های فولادی و یدک کش به سمت ساحل راهنمایی شد. اما پس از یک هفته، کابل های فولادی وزن ناوچه را تحمل نکردند و هلگه اینستاد تقریبا به طور کامل غرق شد.

نفت کشی که حامل 625 هزار بشکه نفت بود، پس از برخورد با ناوچه بدون کمترین آسیب توانسته بود در ساحل پهلو بگیرد.

تحقیقات پس از حادثه تعیین کرد که تصادف قابل جلوگیری بوده است. شب از قبل از برخورد با نفت کش، خدمه ناو محافظ بخشی از سامانه ردیاب آن را خاموش نموده و برغم مشاهده چراغ های روشن نفتکش در دوردست به راستا ادامه داده بودند که در نهایت به تصادف با نفت کش انجامید.

علاوه بر این، سامانه ردیاب نفت کش نیز از کار افتاده بود. در نتیجه خدمه نفت کش لحظه ای متوجه نزدیک شدن ناو می شوند که دیگر دیر شده بود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 147

به "انهدام مهمات و اژدرهای ناو نروژی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انهدام مهمات و اژدرهای ناو نروژی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید