انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه، مکمل یکدیگرند

به گزارش مجله گرافیک، دبیر انجمن علمی بازیگری و کارگردانی دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر گفت: انجمن های علمی و کانون های فرهنگی در کنار هم و کاملا مکمل یکدیگرند و از گروه های کوچک تر که فعالیت های آنها کاملا در راستای یکدیگر است، تشکیل شده اند و قطعا همکاری با این دیدگاه نتیجه مطلوب تری در پی دارد.

انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه، مکمل یکدیگرند

مهسا نوری دبیر انجمن علمی بازیگری و کارگردانی دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر درباره فعالیت این انجمن و رویکرد اجرایی آن به خبرنگاران گفت: انجمن علمی رشته بازیگری در این سال ها یا تشکیل نشده و یا اینکه فعالیت خیلی کم رنگی داشته است. خوشبختانه پس از ورود جدی دانشجویان ورودی 99 توانستیم فعالیت های مختلف علمی موثر و مفیدی انجام دهیم و از طرفی هم با دانشجویان فعال و علاقمندی در این انجمن روبرو هستیم و این روحیه نشاط آنها باعث شده که انجمن با قدرت بیشتر فعالیت هایی را با رویکرد علمی دنبال کنند.

نوری درهمین خصوص ادامه داد: هر چند در ابتدا انجمن علمی رشته بازیگری به خاطر یک سری مسائل خیلی کوچک مانند به حد نصاب رسیدن اعضا از تمام انجمن های دانشگاه دیرتر تشکیل شد و ما تا الان نتوانستیم هیچ فعالیت رسمی را انجام بدهیم، اما امیدوارم که در آینده نزدیک بتوانیم کارهای موثری انجام دهیم و معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه هنر هم می تواند به این انجمن در زمینه تسهیل کارها و فرایند نامه نگاری و امور اداری کمک کند تا شاهد شروع فعالیت رسمی تر و پر رنگ این انجمن باشیم.

وی درباره گستره فعالیت انجمن علمی بازیگری و کارگردانی دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر گفت: اساسا انجمن علمی به نوعی که از اسمش پیداست دنبال فعالیت علمی است و ما هم ترجیح می دهیم بر روی فعالیت های علمی تمرکز داشته باشیم؛ من جمله انتشار نشریه ها، برگزاری نشست ها و کارگاه ها و دادن مشاوره علمی به دانشجویان.

دبیر انجمن علمی بازیگری و کارگردانی دانشگاه هنر اضافه کرد: ترجیح مان این است کارهای فرهنگی را بسپاریم به کانون های فرهنگی زیرا هر چقدر بخواهیم علاوه بر فعالیت های علمی، فعالیت های فرهنگی را هم انجام بدهیم، به نوعی گستره فعالیت ها را در چند بُعد افزایش داده ایم و این باعث عدم تمرکز روی کارهای علمی می شود و این مد نظر ما نیست؛ زیرا کیفیت فعالیت های علمی که مایلیم انجام بدهیم از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

نوری در خصوص بهره وری انجمن های علمی و کانون های دانشجویی دانشگاه هنر از فضای مجازی در راستای تولید محتوا بیان نمود: باید بگویم فضای مجازی تبدیل شده به کانون اصلی اخبار و دیگر مجازی نیست و می شود گفت با واقعیت پیوند دارد و ما می توانیم از این امکان استفاده کنیم. دانشگاه می تواند به دبیران انجمن دسترسی بدهد تا بتوانند فعالیت ها و اخبار و اطلاعیه های مربوط به انجمن خود را اطلاع رسانی کنند و دراین راستا لازم است واحد انفورماتیک پهنای باند مورد نیاز را در اختیار همه قرار بدهد.

دبیر انجمن علمی بازیگری و کارگردانی دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر با اشاره به پیشنهادی درباره نحوه جذب بیشتر دانشجویان در این انجمن اظهار کرد: دلیل اینکه دانشجویانی که سمت انجمن علمی جذب نمی شوند این است آنها بیشتر فکر می کنند که فعالیت هایی که در انجمن علمی انجام می شود بی نتیجه و دارای تاریخ انقضا است. اما راه حل منطقی جهت جذب دانشجویان به سوی انجمن ها در دانشگاه این است که اگر آنها بدانند که فعالیت هایی را که در انجمن ها انجام می دهند از طرف دانشگاه حمایت می شود، مسلما از ورود به انجمن ها استقبال می کنند. مثلا انجمنی نشریه تولید می کند اگر دانشگاه از این نشریه حمایت کند و در سطح گسترده آن را منتشر کند و حتی از دانشجویانی که در آن نشریه فعالیت داشتند حمایت مالی کند این امر می تواند هم در جذب و هم افزایش راندمان کار انها در انجمن کمک کند.

نوری درباره تاثیر برقراری ارتباط بیشتر بین انجمن ها و کانون های دانشگاه هنر گفت: انجمن ها و کانون ها در کنار هم و کاملا مکمل یکدیگرند، من تمام انجمن ها و کانون ها را یک تشکل می بینم که تشکیل شده از گروه های کوچک تر که فعالیت های آنها کاملا در راستای یکدیگر است و باید با هم همکاری کنند و قطعا این همکاری است که جواب می دهد. همچنین نقش دانشگاه اینجا می تواند به این صورت باشد که اطلاع رسانی ها از یک منبع معین و دقیق صورت گیرد تا از ایجاد حاشیه جلوگیری شود.

وی درباره چگونگی برقراری ارتباط انجمن ها و کانون های دانشجویی با فضای خارج از دانشگاه خاطر نشان کرد: معتقدم که اگر دانشگاه بتواند ارتباطی پر رنگ با خانه هنرمندان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برقرار کند، حرکت مثمر ثمری انجام داده است؛ زیرا سازمان های متولی امور هنری در داخل کشور می توانند استعدادهای دانشگاهی را شناسایی کنند و دانشجویان هم می توانند با دنیای حرفه ای آشنا شوند.

دبیر انجمن علمی بازیگری و کارگردانی دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر در خاتمه صحبت های خود اضافه کرد: همچنین در این زمینه اساتید می توانند به دانشجویان کمک کنند چون ما اساتیدی داریم که فعالیت های هنری انجام می دهند و در دنیای حرفه ای فعالیت دارند. رئیس دانشگاه هم از گزینه های مهم است و می تواند به برقراری پل ارتباطی با این فضاها برای دانشجویان تا حد قابل توجهی عمل کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 مهر 1400 بروزرسانی: 29 مهر 1400 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1934

به "انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه، مکمل یکدیگرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه، مکمل یکدیگرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید