انجام بیش از هزار ماموریت امداد و نجات طی 9 روز گذشته

به گزارش مجله گرافیک، از ابتدای طرح ملی امداد و نجات نوروز 1398 توسط نجاتگران و امدادگران جمعیت هلال احمر 1930 ماموریت امداد و نجات در سطح کشور اجرا شده است که 39 درصد از ماموریت های امداد و نجات مربوط به حوادث ترافیکی، 13 درصد مربوط به وضعیت سوانح جوی (برف،سیل و ...) و 38 درصد مربوط به سایر ماموریت ها می گردد.

انجام بیش از هزار ماموریت امداد و نجات طی 9 روز گذشته

به گزارش خبرنگاران از ابتدای طرح ملی امداد و نجات نوروز 1398، توسط نجاتگران و امدادگران جمعیت هلال احمر به 103 هزار و 640 نفر از افراد آسیب دیده و در راه مانده ناشی از حوادث مختلف امدادرسانی شده است که از این تعداد 16 هزار و 697 از افراد در راه مانده و آسیب دیده در پایگاه های امداد و نجات، مدارس، مساجد و … اسکان اضطراری یافته اند.

نجات بیش از هزار نفر از افراد آسیب دیده طی 9 روز گذشته

طی 9 روز گذشته 1114 نفر از افراد آسیب دیده در سوانح ترافیکی، ساحلی، کوهستان و سیل توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر از محل حادثه با انجام عملیات نجات فنی نجات یافته اند همچنین در این مدت 799 نفر از مصدومان سوانح مختلف در سطح کشور توسط آمبولانس های جمعیت هلال احمر به مراکز درمانی انتقال یافته اند که 70 درصد از مصدومان اعزامی مربوط به مصدومان سوانح ترافیکی در محورهای برون شهری است.

ارائه خدمات امدادی به کاروان راهیان نور

طی این مدت نیز توسط بالگردهای امداد و نجات 90 هزار و 450 کیلوگرم اقلام امدادی به مناطق آسیب داده از سوانح جوی ارسال و مابین افراد آسیب دیده توزیع شده است همچنین 10 بیمار نیز به دلیل انسداد جهت به جهت وقوع سیل، برف و کولاک توسط بالگردهای امداد و نجات به مراکز درمانی انتقال یافتند. از ابتدای طرح ملی امداد و نجات در استان خوزستان به 6669 نفر از اعضای کاروان های راهیان نور نیز خدمات امداد ونجات شامل تست قند و فشار خون و خدمات سرپایی داده شده است.

ارائه خدمات به استان های متاثر از حوادث جوی

28 استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، ایلام، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و خراسان شمالی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان و همدان استان های متاثر از حوادث جوی بوده اند که به 331 شهر و روستا و محورهای کوهستانی و 82 هزار و 951 نفر امدادرسانی شده است و 13 هزار و 428 نفر اسکان اضطراری یافته و 60 نفر نیز به مناطق امن منتقل شده اند. همچنین 28 نفر به مراکز درمانی منتقل شده و 48 نفر نیز خدمات سرپایی دریافت نموده اند. در این میان نیز 9 نفر جان خود را از دست دادند.

اقلام زیستی و غذایی توزیع شده میان آسیب دیدگان شامل 1941 دستگاه چادر، 16 هزار و 530 تخته پتو، 6533 تخته موکت و اقلام زیستی دیگر است.

خدمات امداد ونجات در سیل و برف و کولاک استان گلستان

10 شهرستان استان گلستان شامل آزادشهر، آق قلا، بندرگز، بندر ترکمن، علی آباد، کردکوی، کلاله، گرگان، گنبد کاووس و مینو دشت متاثر از سیل و برف و کولاک هستند که به 90 شهر و روستا و محور کوهستانی و 55 هزار و 636 نفر امدادرسانی شده است. در این میان نیز9369 نفر اسکان اضطراری یافتند و 10 نفر به مراکز درمانی منتقل شدند. همچنین پنج نفر خدمات سرپایی دریافت نموده اند و دو نفر نیز به دلیل رانش زمین جان خود را از دست دادند.

اقلام زیستی توزیع شده در میان آسیب دیدگان شامل 1708 دستگاه چادر، 10 هزار و 760 تخته پتو، 4407 تخته موکت و اقلام زیستی دیگر است.

خدمات امداد ونجات در سیل و برف و کولاک استان مازندران

بر اساس اعلام هلال احمر، 12 شهرستان استان مازندران شامل آمل، بابل، بابلسر، بهشهر، جویبار، چالوس، ساری، سوادکوه، قائمشهر، گلوگاه، نکا و نوشهر متاثر از سیل و برف و کولاک بودند که به 87 شهر و روستا و محورهای کوهستانی و 13 هزار و 257 نفر امدادرسانی شده است و 429 نفر نیز اسکان اضطراری یافته اند. در این میان چهار نفر به مراکز درمانی منتقل شده و 26 نفر خدمات سرپایی دریافت نموده اند. همچنین دو نفر نیز بر اثر ریزش کوه و سیل جان خود را از دست دادند.

اقلام زیستی توزیع شده در میان آسیب شدگان نیز شامل 4314 تخته پتو، 1837 تخته موکت و اقلام زیستی دیگر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 183

به "انجام بیش از هزار ماموریت امداد و نجات طی 9 روز گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجام بیش از هزار ماموریت امداد و نجات طی 9 روز گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید