انتقال 1200 درخت معارض در تکه هجدهم مرکز

به گزارش مجله گرافیک، هزار و 200 اصله درخت که در مسیر پروژه های عمرانی شهرداری منطقه 18 تهران قرار دارند با تدبیر مسئولان خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه18 و با بکارگیری ادوات، تجهیزات مناسب و نیروی کار ماهر به جای مناسب منتقل و غرس می شوند.

انتقال 1200 درخت معارض در تکه هجدهم مرکز

خبرنگاران - مریم قاسمی : شهردار منطقه 18 تهران نگهداری از سرانه فضای سبز موجود در این منطقه را ارزشمند برشمرد و گفت: در مسیر اجرای پروژه های شهری درحفظ و نگهداری فضای سبز از جمله درختان هیچ کوتاهی نمی کنیم و در احیای آنها تلاش می کنیم و برای یک پروژه عمرانی توانستیم بیش از هزار و 200 اصله درخت را منتقل کنیم و در نقاط نو غرس کنیم.

محمدجوادخسروی با اشاره به این نکته که تعداد بیشماری درخت مثمر و غیرمثمر در مسیر اجرای تعداد 8پروژه عمرانی و ترافیکی واقع و انتقال و غرس مجدد آنها در محل های نو تنها راه چاره برای رفع معضل یادشده است، ادامه داد: در طرح هایی مانند محور مواصلاتی 45متری بهار، بزرگراه 76متری شهید بروجردی، بلوار 35متری شهیدان بهرامی و اجرای عملیات عمرانی پیرامون میدان امام علی(ع) از این دست پروژه های راه و باند هستند که مدیریت شهری برای اتمام آنها ناگزیر به انتقال بیش از هزار و 200 اصله درخت غیرمثمر و غرس مجدد آنها در نقاط نو خواهد کرد.

وی ادامه داد:از ابتدای فصل زمستان که ماهیت درختان در حالت خواب بوده تا به امروز نزدیک به 200 اصله درخت انتقال و پیش بینی ها حاکی از جابه جایی بیش از هزار اصله دیگر نیز تا پیش از فصل رویش است.

شایان ذکر است مراتع و بخش جنگلکاری اراضی موسوم به خرمنکوب و حاشیه مجموعه ورزشی شهیدعبدالله وند در محله خلیج فارس، نقاط نو حیات این تعداد درختان بوده که طبق نظر کارشناسان مربوطه تا 6 ماه برای احیای مجدد زمان نیاز دارند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 اسفند 1401 بروزرسانی: 2 اسفند 1401 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 2312

به "انتقال 1200 درخت معارض در تکه هجدهم مرکز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقال 1200 درخت معارض در تکه هجدهم مرکز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید