5 روش خلاقانه در طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

به گزارش مجله گرافیک، خبرنگاران | سرویس دکوراسیون - دختر ها از اعضای حساس خانواده هستند و باید حریم خصوصی آن ها حفظ گردد؛ بنابراین طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه برای خانواده هایی که دختر دارند، یکی از مهم ترین بخش های دکوراسیون منزل است. از آنجا که طراحی داخلی فضا می تواند بر روحیه افراد تاثیرگذار باشد، طراحی دکوراسیون اتاق کودک و تزیین اتاق خواب باید با دانش و آگاهی کامل انجام گردد. در ادامه می توانید ایده های خلاقانه برای چیدمان اتاق دخترتان را مشاهده کنید.

5 روش خلاقانه در طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ دیجیتال کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

در صورتی که مطالعه قسمت خاصی از این مطلب مد نظر شماست، با انتخاب عناوین ارائه شده در فهرست موضوعی زیر، به موضوع دلخواه خود برسید.

  • استفاده از قدرت رنگ ها
  • طراحی مناسب محیط با اختصاصی کردن فضا ها
  • انتخاب وسایل چوبی
  • استفاده از نوشته های دیواری
  • استفاده از طرح ها

1. استفاده از قدرت رنگ ها

اولین نکته استفاده از پالت های رنگی (ترکیب رنگی) مختلف است. متاسفانه امروزه تنها رنگ های محدودی مانند صورتی در طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه استفاده می َشوند، در صورتی که استفاده از طیف های رنگی متفاوت می تواند روحیه جستجوگری فرزندتان را تقویت نموده و فضا را شاداب تر کند.

در انتخاب رنگ اتاق دختران در وهله اول باید بدانید رنگ های رنگین کمان یکی از انتخاب های پرطرفدار والدین برای استفاده در طراحی دکور اتاق خواب دخترانه است. البته باید به این نکته توجه کنید که هنگام استفاده از طیف های پررنگ، از یک عنصر تکراری برای جلوگیری از خستگی چشم یاری بگیرید. در این اتاق از دایره برای رسیدن به این هدف استفاده شده است. الگوی دایره را می توانید روی فرش و دیوار ببینید. همچنین برای کمتر شدن شدت اثر رنگ های تند در چنین چیدمانی، مبلمان را به رنگ خنثی انتخاب کنید.

در صورتی که مستاجر هستید و اجازه رنگ آمیزی منزل را ندارید، برای طراحی دکوراسیون اتاق دخترانه، می توانید از مقوا های رنگی یاری بگیرید. با نصب مربع های رنگی در ابعاد متفاوت، در کنار مبلمان و فرش های زیبا سادگی و تک رنگ بودن دیوار ها به چشم نمی آید.

2. طراحی مناسب محیط با اختصاصی کردن فضا ها

نکته اولی که باید در طراحی یک اتاق خواب رعایت گردد، حفظ حریم خصوصی است، که این موضوع در طراحی دکور اتاق خواب دخترانه اهمیت بیشتری دارد؛ بنابراین سعی کنید تخت و کمد و سایر وسایل اتاق دخترتان را به گونه ای بچینید که در آن احساس آرامش و امنیت کند. دکوراسیون اتاق خواب دخترانه باید به گونه ای باشد که فرزندتان حین انجام تکالیف مدرسه، فضای مناسبی برای تمرکز در اختیار داشته باشد. برای ایجاد این فضا احتیاج به یک میز تحریر و کمد مناسب است که در گوشه ای از اتاق قرار بگیرد.

اما باید به این نکته توجه کنید که فرزند شما علاوه بر زمان درس، اوقات فراغت خود را نیز در اتاقش طی می نماید، بنابراین در طراحی اتاق خواب باید محلی را برای استراحت نیز در نظر گرفت. قرار دادن جایگاه راحتی و همچنین استفاده از رنگ های شاد در گوشه دیگری از اتاق این احتیاج را نیز تامین می نماید.

اگر پنجره اتاق خواب دخترتان نورگیر است، می توانید کنار پنجره نیمکتی را برای مطالعه در نظر بگیرید.

3. انتخاب وسایل چوبی

یکی دیگر از نکات مهم در طراحی دکور اتاق خواب دخترانه، در نظر دریافت سن فرزندتان برای خرید لوازم است. رنگ تخت، کمد، میز و جایگاه اتاق را طوری انتخاب کنید که با افزایش سن فرزندتان، کمترین احتیاج به تغییر را داشته باشد.

یکی از گزینه های محبوب، سرویس چوب سفید است. این رنگ از سرویس چوب، مناسب دوره های مختلف از نوزادی تا بزرگسالی دختر شماست. با انتخاب این رنگ، طی سال های مختلف و با تغییر و رشد سلیقه فرزندتان تنها کافی است لوازم تزئینی اتاق و روتختی او را تعویض کنید. می توانید از مدل روتختی ترکیه ای که تنوع طرح بیشتری دارد برای این منظور استفاده نمایید.

با بزرگتر شدن دخترتان می توانید میز تحریر او را رنگ آمیزی نموده و با قرار دادن یک آینه زیبا، همزمان میز تحریر و میز آرایش را برای او فراهم کنید.

4. استفاده از نوشته های دیواری

نوشتن خلاقانه یا نصب تابلو با نام دخترتان می تواند دکور اتاق خواب دخترانه فرزندتان را اختصاصی کند. تنها نکته ای که باید به آن توجه گردد، تضاد رنگ دیوار با رنگ نوشته است تا اثر هنری شما، روی دیوار بیشتر به چشم بیاید.

5. استفاده از طرح ها

خال خالی یکی از محبوبترین طرح هاست که مختص هیچ جنسیت خاصی نیست؛ بنابراین حتی از طرح های خال خالی می توان در دکوراسیون اتاق خواب پسرانه نیز استفاده کرد. در طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه نیز می توانید از طرح های دیواری خال خالی، رو تختی و روبالشی و حتی در وسایل تزئینی نیز بهره ببرید.

طرح های گل گلی نیز از انتخاب های حتمی در طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه است. برای استفاده از طرح گل گلی و اینکه اتاق دخترتان همزمان زیبا و مدرن به نظر برسد، از رنگ های روشن و ترکیب طرح های جذاب بهره ببرید. برای مثال کوسن های گلدار در کنار پرده های خال خالی، ترکیبی زیبا خلق نموده است.

کلام آخر

بعضی از نکات و اصولی که گفتیم برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب پسرانه نیز می تواند مفید باشد، نظر شما چیست؟ شما از چه کدام اصول طراحی دکوراسیون اتاق خواب پیروی می کنید؟ آیا تا کنون به نکاتی که مطرح شد، توجه نموده اید؟ لطفا پس از اجرای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه در منزل خود، نظرات و پیشنهادات خود را در انتهای همین صفحه در قسمت ارسال نظر با ما در میان بگذارید.

برگرفته از: parents

منبع: setare.com
انتشار: 1 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1400 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1667

به "5 روش خلاقانه در طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 روش خلاقانه در طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید