کرمان 10 درجه سردتر می گردد، کاهش 71 درصدی بارش ها در سال زراعی جاری

به گزارش مجله گرافیک، خبرنگاران/کرمان رییس اداره پیش بینی هواشناسی استان کرمان درباره میزان بارندگی های سال زراعی جاری در استان کرمان عنوان نمود: حدود 71 درصد کاهش بارندگی در سال زراعی جاری تا به امروز نسبت به دوره بلندمدت داشتیم.

کرمان 10 درجه سردتر می گردد، کاهش 71 درصدی بارش ها در سال زراعی جاری

حمیده جبیبی در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران درباره شرایط جوی استان کرمان اظهار کرد: امروز هم وزش باد نسبتا شدید به همراه گرد و خاک را به ویژه در مناطق شرق استان داریم و فردا برای جنوبشرق استان این شرایط ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه از امشب فرایند کاهشی دما را در استان کرمان داریم، اضافه نمود: برای مناطق شمالی و غرب استان کاهش دما به ویژه دمای کمینه پیش بینی می گردد و احتمال خسارت و سرمازدگی به محصولات باغی و زراعی در صبح روزهای دوشنبه و سه شنبه وجود دارد.

حبیبی با اشاره به اینکه دمای هوای شهر کرمان صبح امروز 16 درجه سانتیگراد بود و حداکثر به 26 درجه می رسد و برای فردا حداقل دمای شش درجه پیش بینی می گردد، توضیح داد: صبح امروز لاله زار با دمای شش درجه سردترین و فهرج روز گذشته با دمای 41 درجه گرم ترین نقاط استان بودند.

رییس اداره پیش بینی هواشناسی استان کرمان در ادامه درباره میزان بارندگی های سال زراعی جاری در استان کرمان مطرح کرد: حدود 71 درصد کاهش بارندگی در سال زراعی جاری تا به امروز نسبت به دوره بلندمدت داشتیم.

وی با اشاره به اینکه استان های کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان جزو کم بارش ترین استان ها در سال زراعی جاری بوده اند، گفت: نقشه های هواشناسی نشان می دهد فعلا بارندگی در استان نخواهیم داشت.

حبیبی با اشاره به شرایط بد منابع آبی اظهار کرد: در سال زراعی جاری کل کشورمان با کمبود بارش روبرو بوده و همه مناطق کمتر از حد نرمال بارش داشتند اما کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان بیشترین درصد کاهش بارندگی را داشته اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 فروردین 1400 بروزرسانی: 30 فروردین 1400 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1664

به "کرمان 10 درجه سردتر می گردد، کاهش 71 درصدی بارش ها در سال زراعی جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرمان 10 درجه سردتر می گردد، کاهش 71 درصدی بارش ها در سال زراعی جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید