پاکستان: افغانستان سرکرده داعش را به اسلام آباد تحویل دهد

به گزارش مجله گرافیک، در حالی که مقامات افغان مدعی هستند که سرکرده دستگیر شده داعش در افغانستان با سازمان اطلاعات ارتش پاکستان روابط نزدیکی دارد وزارت خارجه پاکستان خواهان تحویل وی به اسلام آباد شده است.

پاکستان: افغانستان سرکرده داعش را به اسلام آباد تحویل دهد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، وزارت خارجه پاکستان در بیانیه ای اعلام نمود که عاطف مشعل سفیر افغانستان در اسلام آباد به این وزارتخانه فراخوانده شده تا دیدگاه های پاکستان درباره بازداشت عبدالله اورکزی سرنموده شاخه خوراسان داعش با وی به اشترک گذاشته گردد.

به گزارش داون نیوز، در این ملاقات وزارت خارجه پاکستان نگرانی اش را درباره فعالیت های داعش خوراسان ابراز کرد که بطور واضح برای پاکستان زیان آور است.

بیانیه می افزاید: از آنجایی که عبدالله اورکزی در فعالیت های ضد پاکستانی در افغانستان دخیل بود وی باید برای تحقیقات بیشتر به پاکستان تحویل داده گردد.

وزارت خارجه پاکستان همچنین تاکید نمود که دو کشور باید بطور هماهنگ در برابر تهدید تروریسم اقدام نمایند.

پاکستان در حالی خواهان تحویل اورکزی شده که ایندیا تودی به نقل از امنیت ملی افغانستان گزارش داده که اورکزی با سازمان اطلاعات ارتش پاکستان روابط نزدیکی دارد.

پیش از این نیز بعضی مقامات و نمایندگان مجلس افغانستان بارها پاکستان را به حمایت از داعش و انتقال اعضای این گروه تروریستی به افغانستان متهم نموده بودند که همیشه توسط پاکستان تکذیب شده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1023

به "پاکستان: افغانستان سرکرده داعش را به اسلام آباد تحویل دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاکستان: افغانستان سرکرده داعش را به اسلام آباد تحویل دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید