مبارزه با علف های هرز در بیش از 35 هزار هکتار از مزارع آذربایجان غربی

به گزارش مجله گرافیک، خبرنگاران/آذربایجان غربی مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از مبارزه با علف های هرز در بیش از 35 هزار هکتار از مزارع استان خبرداد.

مبارزه با علف های هرز در بیش از 35 هزار هکتار از مزارع آذربایجان غربی

جعفر وحدت در گفت و گو با خبرنگاران افزود: پیش بینی می شود ، مبارزه با آفت سن مادری و پوره در بیش از 120 هزار هکتار از مزارع غلات استان انجام شود، چرا که در صورت عدم مبارزه به هنگام با آفت سن خسارت کمی و کیفی معنی داری به محصول وارد می شود.

وحدت شرح داد: همچنین مبارزه با علف های هرز غلات در بیش از 35 هزار هکتار از مزارع اجرا شده و پیش بینی می شود به بیش از 165هزار هکتار برسد.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان گفت: با توجه به بازدید های مستمر میدانی از اماکن زمستان گذران و فرایند ریزش سن مادری ، اولین ریزش در 15 فروردین از شهرستان سردشت و به تدریج با توجه به شرایط آب و هوایی از سایر شهرستانهای استان گزارش شده است.

وی افزود: پایش و بررسی مزرعه ای مرتبا توسط کارشناسان مربوطه اجرا شده و در حال انجام است و مزارعی که در حد نرم مبارزه باشند زارعین گندم کار با راهنمایی کارشناسان اقدام به مبارزه شیمیایی می نمایند.

وحدت تاکید کرد: تا به امروز مبارزه شیمیایی علیه این آفت در بیش از 5000 هکتار از مزارع غلات استان اجرا شده که بیشترین سطح مربوط به شهرستان بوکان است.

وی خاطر نشان کرد: بارندگی های بهاره و رگبار های فصلی و رطوبت بالا در مزارع نیاز به پیشگیری و کنترل بیماریهای غلات را افزایش می دهد، لذا به زارعین توصیه می شود، قبل از شیوع هر گونه بیماری در مزارع غلات حداقل یک نوبت نسبت به سمپاشی بویژه در مزارع آبی اقدم نمایند.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: با توجه به محدودیت زمانی در اسرع وقت با علف های مزارع گندم و جو اقدام شود ، با توجه به ریزش سن مادری نیز به محض رسیدن به نرم مبارزه اقدام به سمپاشی نمایند.

وحدت یاد آور شد : در کلیه عملیات سمپاشی رعایت اصول مبارزه و اصول سمپاشی ضروری است ، رعایت استفاده از سموم توصیه شده برابر دز مصرفی اعلامی از سوی سازمان حفظ نباتات برابر مصوبه هیات نظارت بر سموم کشور الزامی بوده تا علاوه بر کسب نتایج مطلوب استاندارد های تولید نیز رعایت شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1044

به "مبارزه با علف های هرز در بیش از 35 هزار هکتار از مزارع آذربایجان غربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مبارزه با علف های هرز در بیش از 35 هزار هکتار از مزارع آذربایجان غربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید