لیگ قهرمانان اروپا ، یک هشتم نهایی مرگبار برای رئال مادرید

به گزارش مجله گرافیک، رقابت های لیگ قهرمانان اروپا دوشنبه هفته آینده در شهر نیون سوئیس قرعه کشی می شودو طی آن تیم های صدرنشین در گلدان یک و تیم های دوم در گلدان 2 قرار خواهند گرفت.

لیگ قهرمانان اروپا ، یک هشتم نهایی مرگبار برای رئال مادرید

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از آاس، رئال مادرید در هفته پنجم دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا و پس از تساوی برابر پی اس جی و تساوی بروژ و گالاتاسرای توانست صعودش به یک هشتم نهایی را قطعی کند.

کهکشانی ها در آخرین بازی مرحله گروهی ملاقاتی تشریفاتی 1-3 بروژ را شکست دادند تا خاتمه خوشی در دور گروهی داشته باشند.

دوم شدن رئال در گروه باعث خواهد شد تا احتمالا این تیم با قرعه ای سخت در یک هشتم نهایی روبرو گردد. این اولین بار نیست که رئال به عنوان تیم دوم به دور حذفی راه می یابد و حتی در چنین شرایطی توانسته عنوان قهرمانی را نیز کسب کند ولی سال جاری شرایط صدرنشینان گروه های دیگر به گونه ای است که احتمالا قرعه ای سخت تر از گذشته در انتظار این تیم خواهد بود.

به خصوص با فزونی والنسیا بر آژاکس و صدرنشینی این تیم، جمع تیم هایی که شانس برخورد رئال با آنها در یک هشتم وجود دارد، محدودتر نیز شد.

در حال حاضر تیم های بایرن مونیخ، لیورپول، منچسترسیتی، یوونتوس و لایپزیش صدرنشینانی هستند که ممکن است در دور بعد به رئال برخورد نمایند(رئال قطعا با بارسلونا ، والنسیا و پی اس جی روبرو نمی گردد). به جز لایپزیش، رئال به هر تیمی برخورد کند، یک بازی حساس و نفسگیر در یک هشتم نهایی پیش رو خواهد داشت.

زین الدین زیدان سرمربی رئال در نشست خبری پس از بازی با بروژ و در پاسخ به سوالی در خصوص قرعه احتمالی تیمش در دور بعد گفت: هیچ تیمی ما را نمی ترساند. اگر ما با لیورپول هم بازی کنیم، حذف شان خواهیم کرد. درباره قرعه کشی هیچ کاری از دست ما ساخته نیست.

در واقع زیدان دلایل محکمی برای عدم هراس از برخورد با تیم های ذکر شده دارد. او در قامت سرمربی رئال، سابقه حذف 4 تای آنها را در لیگ قهرمانان دارد و تنها برابر لایپزیش قرار نگرفته است.

  • لیورپول

این شاید سختترین قرعه ممکن برای رئال باشد. قهرمان فصل گذشته اروپا سال جاری هم فرایند فوق العاده ای را سپری می نماید و در لیگ برتر با اختلافی فاحش صدرنشین است. قرمزها در لیگ قهرمانان نیز شرایط به نسبت خوبی داشتند و به عنوان تیم اول صعود کردند.

رئال با راهنمایی زیدان در فینال لیگ قهرمانان سال 2018 برابر لیورپول به میدان رفت و با شکست 3-1 این تیم عنوان قهرمانی را کسب کرد. دو گل زیبا از گرت بیل و یک گل از کریم بنزما در شبی که تحت تاثیر مصدومیت محمد صلاح به دست راموس نیز نهاده شد، حکم به سیزدهمین قهرمانی رئال در اروپا داد.

پس از اتمام آن بازی، رونالدو و بیل خبر از جدایی احتمالی خود از رئال دادند تا رئالی ها خیلی زود لذت کسب عنوان قهرمانی را از یاد ببرند.

  • یوونتوس

این بازی به مثابه بازگشت کریستیانو رونالدو به برنابئو خواهد بود. گلزن افسانه ای تاریخ رئال برای اولین بار مقابل تیم سابقش قرار خواهد گرفت که ملاقاتی جذاب و پرحاشیه خواهد بود.

زیدان در دوران مربیگری خود در رئال سابقه دو رویارویی با یوونتوس را دارد. اولین بار در فینال سال 2018 کاردیف بود که رئال توانست 4-1 بر یووه پیروز شده و قهرمان گردد. دو گل از رونالدو و گل های آسنسیو و کاسیمیرو یوونتوس را ویران کرد. بسیاری معتقدند این بهترین بازی رئال تحت راهنمایی زیدان بوده است.

یک سال بعد رئال و یوونتوس در یک چهارم نهایی به یکدیگر برخورد کردند. بازی رفت در تورین با پیروزی 0-3 رئال همراه بود. رونالدو دو گل و مارسلو زنندگان گل های رئال بودند و به خصوص قیچی برگردان رونالدو که تشویق طرفداران یووه را به دنبال داشت، از یاد نرفتنی است.

یوونتوس در بازی برگشت ورق را برگرداند و 3-0 از رئال پیش افتاد ولی پنالتی دقیقه 93 روی لوکاس واسکز باعث شد تا رونالدو یکی از گل ها را پاسخ بدهد و کهکشانی ها به نیمه نهایی راه یابند.

  • منچسترسیتی

زیدان در اولین فصل حضورش به عنوان مربی رئال در ماه می 2016 این تیم را به نیمه نهایی لیگ قهرمانان رساند و حریف نیز منچسترسیتی بود. سیتیزن ها با راهنمایی پیگرینی در بازی رفت رئال را بدون گل متوقف کردند و شاید اگر سیوهای هارت نبود، رئال می توانست برنده میدان را ترک کند.

در بازی برگشت رئال با یک گل پیروز شد و به فینال رفت. گرت بیل ضربه ای را روانه دروازه کرد و توپ پس از برخورد به فرناندو به درون دروازه غلتید.

رئال در بازی نهایی در ضربات پنالتی بر اتلتیکو پیروز شد و یازدهمین قهرمانی خود را جشن گرفت.

  • بایرن مونیخ

ملاقات رئال و بایرن یک ال کلاسیکوی اروپایی است و در چند مصاف اخیر، همیشه پیروزی برای رئال بوده است.

فصل 14-2013 زیدان دستیار آنچلوتی در رئال بود و کهکشانی ها در نیمه نهایی به بایرن برخورد نموده بودند. بازی رفت در مادرید با تک گل بنزما به سود رئال تمام شد و در بازی برگشت رئال طوفان به پا کرد و 0-4 بایرن را در خانه اش گلباران کرد. راموس و رونالدو در آن بازی دبل کردند و رئال راهی فینال شد.

به عنوان سرمربی رئال، زیدان دو بار دیگر بایرن را از لیگ قهرمانان حذف نموده است. فصل 17-2016 رئال در یک چهارم نهایی ابتدا در مونیخ 1-2 بایرن را شکست داد و در بازی برگشت نیز فزونی 4-2 برای رئال به ثبت رسید.

فصل 18-2017 دو تیم در نیمه نهایی به مصاف هم رفتند. بازی رفت در مونیخ 1-2 به سود رئال تمام شد و در بازی برگشت دو تیم 2-2 مساوی کردند. هر دو گل رئال را کریم بنزما به ثمر رساند تا رئال بار دیگر پیروز به حذف کردن مونیخی ها گردد.

  • لایپزیش

حریف آلمانی تنها تیمی است که تاکنون به رئال زیدان برخورد ننموده است و روی کاغذ راحت ترین قرعه ممکن برای کهکشانی ها خواهد بود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 دی 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 659

به "لیگ قهرمانان اروپا ، یک هشتم نهایی مرگبار برای رئال مادرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیگ قهرمانان اروپا ، یک هشتم نهایی مرگبار برای رئال مادرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید