عکس غبارآلوده تازه جیمز وب از ستون های آفرینش: زیبایی و خوف انگیزی!

به گزارش مجله گرافیک، این فقط هابل نیست که روی سوژه ستون های آفرینش زوم نموده است. تیم تلسکوپ فضایی جیمز وب عکس جدیدی با فروسرخ میانی از ستون های آفرینش منتشر نموده است، چشم انداز ای که شکوه و حس ترس را با هم دارد.

عکس غبارآلوده تازه جیمز وب از ستون های آفرینش: زیبایی و خوف انگیزی!

این عکس که امروز به وسیله تیم وب منتشر شد، نشان می دهد که یک عکس از یک جرم آسمانی بسته به طول موج نوری که دوربین برای گرفتن عکس تنظیم شده است، چقدر می تواند متفاوت به نظر برسد. در اوایل این ماه، جیمز وب ستون های آفرینش را با استفاده از دوربین مادون قرمز نزدیک (NIRCam) خود ثبت کرد و توانست یک عکس 122 مگاپیکسلی خیره نماینده از یکی از زیباترین اجرام آسمانی که ستاره شناسان مشاهده می نمایند،ثبت کند.

این بار، جیمز وب از ابزار فروسرخ میانی خود (MIRI) استفاده کرد که بهتر می توانست گرد و غبار منطقه را که عنصر اصلی تشکیل ستاره است، ثبت کگند.

ستارگان زیادی در این ستون های متراکم آبی-خاکستری به طور فعال در حال شکل گیری هستندوقتی گره هایی از گاز و غبار با جرم کافی در این منطقه ها تشکیل می شوند، تحت جاذبه گرانشی خود آغاز به فروپاشی می نمایند، به آرامی گرم می شوند و در نهایت ستاره های تازهی را تشکیل می دهند.

ناحیه قرمز به سمت بالای تصویر، که شکل V را تشکیل می دهد، جایی است که گرد و غبار فضا خنک تر است. در پایین این عکس، جایی که نواحی خاکستری تیره هستند، جایی است که غبار فضایی متراکم ترین و خنک ترین است.

عکس غیرعادی به نظر می رسد زیرا ستاره ها قابل رویت نیستند، علت آن این است که ستارگان در طیف نور مادون قرمز میانه نوری تابش نمی نمایند. تیم جیمز وب شرح می دهد که ستاره ها در اشعه فرا بنفش، مرئی و مادون قرمز نزدیک به راحتی قابل تشخیص هستند و در این حالت تنها دو نوع ستاره را می توان به را حتی شناسایی کرد.

ستاره های انتهای ستون های ضخیم و غبارآلود اخیراً مواد اطراف خود را از دست داده اند. آنها به رنگ قرمز ظاهر می شوند زیرا جو آنها هنوز در پوششی غبار پوشانده شده . در مقابل، رنگ های آبی ستاره هایی را نشان می دهند که مسن تر هستند و بیشتر گاز و غبار خود را از بین می برند. تیم وب می گوید.

تیم جیمز وب می گوید که این داده های فروسرخ میانی به محققان کمک می نماید تا معین نمایند چه میزان گرد و غبار وجود دارد و از چه چیزی تشکیل شده و به آنها امکان می دهد مدل های دقیق تری از ستون های آفرینش ایجاد نمایند، بنابراین به کمک می نماید تا درک بهتری از چگونگی شکل گیری ستارگان داشته باشند.

برای مقایسه به عکس جیمز وب و سپس به عکس هابل در طول موج دیگر نگاه کنید. معین است که عکس تازه به خاطر تمرکز بر غبار، عکسی هراسناک به نظر می رسد!

منبع: یک پزشک
انتشار: 8 آبان 1401 بروزرسانی: 8 آبان 1401 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 2258

به "عکس غبارآلوده تازه جیمز وب از ستون های آفرینش: زیبایی و خوف انگیزی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس غبارآلوده تازه جیمز وب از ستون های آفرینش: زیبایی و خوف انگیزی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید