حدود 49 هزار هکتار از زمین های سیستان و بلوچستان به سامانه های نوین آبیاری مجهز شده است

به گزارش مجله گرافیک، مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: تا به امروز 48 هزار و 900 هکتار از زمین های زراعی و باغی استان به سامانه های نوین آبیاری مجهز شده که این امر زمینه صرفه جویی بیش از 267 میلیون مترمکعب آب در بخش کشاورزی را فراهم نموده است.

حدود 49 هزار هکتار از زمین های سیستان و بلوچستان به سامانه های نوین آبیاری مجهز شده است

حسینعلی رمرودی اظهارداشت: پارسال با اعتبار بیش از 650 میلیارد ریال، چهار هزار و 28 هکتار از زمین های کشاورزی سیستان و بلوچستان به سامانه های نوین آبیاری مجهز شده است.

وی توضیح داد: بعلاوه با مشارکت کشاورزان و بهره برداران یک هزار و 500 هکتار از زمین های کشاورزی سیستان و بلوچستان با پیشرفت فیزیکی 50 درصد در حال تجهیز به سامانه های نوین آبیاری است.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: صرفه جویی در مصرف آب، سرعت بالای رویش گیاه، بکارگیری کود همزمان با آبیاری، جلوگیری از رشد بی رویه علف های هرز، صرفه جویی در مصرف انرژی، برداشت راحت تر محصولات و افزایش کمی و کیفی محصولات از مزایای بکارگیری روش های نوین آبیاری است.

وی اضافه نمود: برای اجرای سامانه های نوین آبیاری در سیستان و بلوچستان هیچ محدودیتی وجود ندارد به طوریکه دولت نیز برای تشویق کشاورزان به این امر 85 درصد هزینه اجرایی سامانه های آبیاری نوین را بصورت بلاعوض تامین و پرداخت می نماید.

رمرودی اظهارداشت: متقاضیان با داشتن مجوز برداشت آب و مدارک کامل زمین می توانند به وسیله سامانه طرح توسعه ساماندهی آبیاری نوین نام نویسی تا نسبت به اجرای سامانه برای اراضی زراعی و باغات آنان از سوی سازمان جهاد کشاورزی اقدام گردد.

سیستان وبلوچستان جزو استان های کم بارش و از نظر منابع آبی در محدویت قرار داردکه بکارگیری سیستم های نوین آبیاری ضرورت بخش کشاورزی این استان است.

خبرنگاران سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 مهر 1401 بروزرسانی: 26 مهر 1401 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 2253

به "حدود 49 هزار هکتار از زمین های سیستان و بلوچستان به سامانه های نوین آبیاری مجهز شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حدود 49 هزار هکتار از زمین های سیستان و بلوچستان به سامانه های نوین آبیاری مجهز شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید