تدوین استاندارد هایی برای محک زدن اساتید ، دانشگاه صنعتی قم باید جزو 10 دانشگاه برتر کشور باشد

به گزارش مجله گرافیک، رئیس دانشگاه صنعتی قم از تدوین استاندارد هایی برای محک زدن اساتید اطلاع داد و گفت: این دانشگاه باید در آینده نزدیک در جمع 10 دانشگاه برتر کشور قرار بگیرد.

تدوین استاندارد هایی برای محک زدن اساتید ، دانشگاه صنعتی قم باید جزو 10 دانشگاه برتر کشور باشد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات مدارک لازم برای ویزای دانشجویی آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

جلال رضایی نور، رئیس دانشگاه صنعتی قم در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران گفت: در حال حاضر مشغول رسیدگی به سیستم نمره دهی اساتید هستیم. همواره اینطور می شنویم برخی اساتید خیلی سخت نمره می دهند یا معین نیست با توجه به چه نکته هایی نمره نهایی دانشجو را رد می نمایند. برخی ها نمرات خیلی پایینی و برخی ها نمرات بالایی برای دانشجویان در نظر می گیرند.

جلال رضایی نور در ادامه گفت: برخی از دانشجویان این دغدغه را دارند که برخی اساتید، دانشجویان را با نمرات کم پاس می نمایند یا به اصطلاح می اندازند، اما به یک تعداد خاص توجه ویژه دارند.

رئیس دانشگاه صنعتی قم در ادامه گفت: ما در حال تهیه دستورالعملی هستیم که از طریق آمار و احتمالات و توزیع نمودار نرمال اساتید از یک فرایند استانداردی تبعیت نمایند و امتحانات به قدری سخت نباشد که تمامی دانشجویان نمره پایینی بگیرند. در حالت کلی هدف ما این است که توزیع نمرات معقول باشد.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از مسائلی که ما پیگیر آن هستیم، نظام ارزشیابی اساتید است. یکی دیگر از نکات مورد اعتراض دانشجویان این است که برخی اساتید حق التدریس و هیات علمی خیلی به کیفیت آموزش توجهی ندارند و عملکرد مطلوبی ندارند و این نظام ارزشیابی یاری به این می نماید که ما به این مسئله و رضایت دانشجویان پی ببریم.

جلال رضایی نور در ادامه گفت: ما اساتید را بر حسب این نمرات ارزشیابی به درجات مختلفی تقسیم بندی می کنیم. آن هایی که در محدوده سبز قرار می گیرند تشویق می شوند. آن دسته از اساتیدی که در محدوده زرد و قرمز قرار می گیرند با رعایت انصاف و به شکل معقول مورد تذکر واقع می شوند و باید عملکرد خود را تغییر بدهند. این مسئله توسط واحد نظارت و ارزیابی اساتید انجام می گردد که اساتید کیفیت کاری خود را بالا ببرند.

رئیس دانشگاه صنعتی قم ادامه داد: از دیگر اهدافی که داریم برنامه استراتژیک دانشگاه است که در آینده نزدیک، دانشگاه در جمع 10 دانشگاه برتر کشور قرار بگیرد. در حال تدوین یک سری استاندارد ها برای هر دانشکده، گروه آموزشی، استاد و تمامی واحد های ستادی به منظور آنالیز دقیق عملکرد های آنان هستیم.

وی تاکید نمود: با این کار ما متوجه می شویم که هر استاد برای رسیدن به هدف مورد نظر باید چند مقاله ارائه بدهد، چند طرح پژوهشی و کتاب را برای اعتلای دانشگاه پیگیری و ساماندهی کند. ما فعلا در رتبه 24 در بین دانشگاه صنعتی کشور هستیم و امید است تا سال 1404 به اهداف مورد نظر خود برسیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 814

به "تدوین استاندارد هایی برای محک زدن اساتید ، دانشگاه صنعتی قم باید جزو 10 دانشگاه برتر کشور باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدوین استاندارد هایی برای محک زدن اساتید ، دانشگاه صنعتی قم باید جزو 10 دانشگاه برتر کشور باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید