تاثیر منفی برخی منبری ها بر مردم و برخورد با فیلمهای مذهبی

به گزارش مجله گرافیک، کارگران فیلم خون خدا با اشاره به سختی های ساخت این فیلم گفت: من تمام تلاشم را کردم که این فیلم اثر درستی برای این فصل از زندگی من باشد، هرچند به سلبریتی های زیادی پیشنهاد بازی داده شده اما فحش و توهین زیادی شنیدیم.

تاثیر منفی برخی منبری ها بر مردم و برخورد با فیلمهای مذهبی

به گزارش خبرنگاران، 14 بهمن ماه در پنجمین روز جشنواره فیلم فجر، فیلم خون خدا به کارگردانی مرتضی عباس علی میرزا در پردیس ملت برای اهالی رسانه و منتقدان به نمایش درآمد ولی چندان مورد توجه قرار نگرفت و ایراداتی به ساختار فیلم نامه آن وارد شد.

این فیلم درباره کارتن خوابی است که همزمان با ایام شهادت امام حسین (ع) درگیر اتفاقاتی خاص می گردد که به نوعی معجزه زندگی اش هستند. در نشست خبری این فیلم که می توان آن را اثری دینی دانست، از ضعف هایی در فیلمنامه انتقاد شد که عباس علی میرزا درباره آن گفت: من روی فیلمنامه کار نموده ام اما هیچ فیلمی کامل نیست. اصلاً خون خدا را میخواستم قبل از انزوا بسازم؛ فیلمی درباره آدمهایی که مثل انگل با آنها در جامعه برخورد می گردد ولی به پیشنهاد دوستانم بیشتر روی آن کار کردم و تمام تلاشم بر این بود که این فیلم، اثر درستی برای این فصل از زندگی من باشد و اگر کاستی داشته عذرخواهی می کنم و می خواهم برای بهتر شدن کارم دعا کنید.

او اضافه کرد: پروسه فراوری کار ما خیلی سخت بود و با عشق فیلم را ساختیم. با این حال به عنوان نماینده معنوی گروه بابت همه کمی و کاستی های فیلم عذرخواهی می کنم. این کارگردان درباره دعوت از بازیگران سرشناستر برای حضور در این فیلم گفت: به ما پیشنهاد شد بازیگر چهره و سلبریتی بیاوریم و ما به خیلی ها زنگ زدیم اما قبل از اینکه فیلمنامه را بخوانند رد می کردند و برای این پیشنهاد خیلی فحش شنیدیم و مورد توهین قرار گرفتیم. با این حال الان خوشحالم با گروهی که خودم دوست داشتم کار کردم. سیاوش حقیقی تهیه کننده این فیلم هم درباره سختی های فراوری گفت: ما باید لوکیشن هایی را برای شهادت امام حسین علیه السلام بازسازی می کردیم و این یکی از سختی های بزرگ ما بود. اما از آن طرف دو سه روزه پروانه ساخت گرفتیم و وقتی دوستان متوجه شدند قصد ساخت چنین فیلمی را داریم همکاری زیادی کردند.

او درباره شعاری بودن موضوع فیلم و واقعی بودن معجزه نیز بیان نمود: امام حسین (ع) برای من حقیقت محض و زنده است و در بین ماست، پس چرا اینطور نگاه نکنیم که به یک کارتن خواب ممکن است نظری گردد و اصلاً چرا یک کارتن خواب بخشی از وجود ما نباشد؟

او گفت: نمی دانم چرا هر فیلم مذهبی که فراوری می گردد نسبت به آن گارد وجود دارد، در حالی که در این چند سال آنقدر به خرافه پرداخته شده و مسائلی رواج یافته که وقتی فیلم مذهبی ساخته می گردد، مردم گارد میگیرند. به نظر من معجزه واقعی است ولی نمی گردد بیان نمود و متاسفانه این تاثیر منفی را بعضی کسانی که منبرها دستشان بوده ایجاد نموده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 145

به "تاثیر منفی برخی منبری ها بر مردم و برخورد با فیلمهای مذهبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر منفی برخی منبری ها بر مردم و برخورد با فیلمهای مذهبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید