اینستاگرام دو اپلیکیشن Boomerang و Hyperlapse را بازنشسته کرد

به گزارش مجله گرافیک، اینستاگرام ماه گذشته گفت که اپلیکیشن IGTV خود را متوقف می کند، به این دلیل که این پلتفرم به طور کامل به اپلیکیشن اینستاگرام اضافه شده و کاربران نیازی به مراجعه به اپلیکیشن مستقل IGTV ندارند. با این حال، این شرکت متعلق به متا در حال حاضر تصمیم گرفته به کار دو اپلیکیشن نه چندان محبوب Boomerang و Hyperlapse خاتمه دهد و آن ها را هم غیرفعال کند.

اینستاگرام دو اپلیکیشن Boomerang و Hyperlapse را بازنشسته کرد

به همین خاطر و طبق گزارش منتشر شده از طریق وب سایت TechCrunch، پلتفرم محبوب اینستاگرام بی سروصدا اپ های Boomerang و Hyperlapse را از گوگل پلی و اپ استور حذف کرده است. اپلیکیشن Boomerang که در سال 2014 از طریق اینستاگرام منتشر شد به کاربران این اجازه را می داد تا چند تصویر را در یک ویدیوی یک ثانیه ای با هم ترکیب کنند و در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند. در مقابل اپلیکیشن Hyperlapse، اپلیکیشنی در زمینه تولید ویدیوهای تایم لپس اینستاگرام (time-lapse) بود که به کمک آن کاربران می توانستند ویدیوهایی زیبا و با کیفیت را ایجاد و در صفحه خود منتشر کنند.

اگرچه این دو اپلیکیشن به صورت جداگانه در دسترس کاربران قرار داشتند، اما ویژگی ها و قابلیت های مهم آن ها به اپلیکیشن اینستاگرام اضافه شده و عملا کاربران نیازی به استفاده آن ها نداشتند. با این حال، اپ Boomerang از زمانی که منتشر شد بیش از 300 میلیون بار از طریق کاربران دانلود شده است. از سوی دیگر، Hyperlapse تنها با 23 میلیون بار دانلود نتوانست خیلی محبوب واقع شود.

اینکه اینستاگرام اطلاعیه ای درباره بستن و متوقف کردن این اپلیکیشن ها منتشر نکرده، خیلی جای تعجب ندارد. به این دلیل که مدیران این شرکت می خواهند کاربران بیشتر از اپلیکیشن اصلی اینستاگرام استفاده کنند و آن ها همچنین اعلام کردند که قابلیت های مهم این اپ ها که به پلتفرم اینستاگرام اضافه شدند، همچنان در اختیار کاربران این اپلیکیشن قرار خواهند داشت. با بسته شدن این دو اپلیکیشن، اینستاگرام تنها دو اپ مجزا در گوگل پلی و اپ استور دارد که آن ها IGTV و LAYOUT هستند.

باید خاطر نشان کنیم اپلیکیشن LAYOUT که از سال 2015 در دسترس کاربران قرار گرفته، به شما این امکان را می دهد که عکس های خود را در قالب کلاژ با هم ترکیب کرده و با دوستان خود به اشتراک بگذارید. در حالی که اپلیکیشن IGTV اواخر این ماه به کار خود پایان می دهد اما اپلیکیشن LAYOUT همچنان برای دانلود در دسترس کاربران قرار خواهد داشت.

پلتفرم محبوب اینستاگرام در سال 2021، با افزودن قابلیت های نو و بسیار کاربردی به اپلیکیشن خود توانست بر تعداد مخاطبین خود بیافزاید و امسال هم این شرکت قصد دارد تا فرایند خوب را با ارائه قابلیت های کاربرپسند بیشتری ادامه دهد. به همین خاطر، این اپلیکیشن به تازگی از افزودن قابلیت Profile Embed به پلتفرم خود خبر داد. با قابلیت Profile Embed کاربران قادر خواهند بود تا نسخه ای کوچک از پروفایل خود را در وب سایت ها قرار دهند. این ویژگی نو به کاربران این امکان را می دهد تا پروفایل های کاربری اینستاگرام خود را در صفحات وبی مانند وبلاگ ها و کاربرگ های خود ادغام کنند. غول رسانه های اجتماعی می گوید این ویژگی در حال حاضر فقط در ایالات متحده آمریکا در دسترس است اما به زودی برای تمامی کاربران سراسر جهان منتشر خواهد شد.

به تازگی این اپلیکیشن متعلق به متا قابلیت نو دیگری را هم برای کاربرانش عرضه کرده است. این ویژگی نو به طور اتوماتیک زیرنویس را به ویدیو های کاربران اضافه می کند. باید خاطر نشان کنیم که قابلیت کاربردی ایجاد اتوماتیک زیرنویس برای کاربران رقیب اصلی اینستاگرام یعنی تیک تاک از سال گذشته در دسترس بوده و در نهایت اینستاگرام این قابلیت را در اختیار کاربران خود قرار داده است. این قابلیت برای کاربرانی که از مسائل شنوایی رنج می برند بسیار مفید است.

همچنین بر اساس گزارش منابع معتبر، اینستاگرام برخی از گزینه های محدودیت زمانی استفاده روزانه از اپلیکیشن خود را حذف و کاربران را تشویق کرده که تنظیمات خود را به روزرسانی کنند. در گذشته کاربران می توانستند محدودیت استفاده روزانه این اپلیکیشن را از 5 دقیقه تنظیم کنند اما اکنون این شرکت بی سروصدا محدودیت های زمانی استفاده از برنامه برای زمان کمتر از 30 دقیقه را حذف کرده و کاربران باید بین 30 دقیقه تا سه ساعت را به عنوان زمان دلخواه خود انتخاب کنند.

منبع: 9to5mac

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 2172

به "اینستاگرام دو اپلیکیشن Boomerang و Hyperlapse را بازنشسته کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینستاگرام دو اپلیکیشن Boomerang و Hyperlapse را بازنشسته کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید