اجرای مرحله دوم غربالگری بیماری کرونا در دیلم

به گزارش مجله گرافیک، فاز دوم طرح ملی غربالگری بیماری کرونا در شهرستان دیلم استان بوشهر باهدف قطع زنجیره انتقال، به اجرا درآمد.

اجرای مرحله دوم غربالگری بیماری کرونا در دیلم

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، معاون شبکه بهداشت و درمان دیلم، استان بوشهر گفت: غربالگری فاز اول بیماری کوید 19 با موفقیت و پوشش 97 درصدی در این شهرستان سرانجام یافت و مرحله دوم باهدف قطع زنجیره انتقال و پیشگیری از شروع کانون های جدید از اول اردیبهشت 99 اجرایی شده است.

انتقام عزیززاده اضافه کرد: مردم در این مرحله همانند مراحل اول با مراجعه به سایت اینترنتی سلامت می توانند و خوداظهاری در مورد علائم بیماری و فرم مخصوص را تکمیل کنند.

وی اظهار کرد: مراقبان سلامت و بهورزان در شهر و روستاها با اولویت گروه های حساس و پرخطر و دارای پرونده الکترونیک سلامت تماس گرفته و شرایط سلامتی آن ها را ازنظر علائم بیماری کوید 19 بررسی و پیگیری می کنند.

عزیززاده گفت: افرادی که در سامانه خود اظهاری سایت سلامت ثبت نام کرده اند یا افرادی که غربالگری آن ها توسط همکاران شبکه بهداشت اجرا شده در صورت نیاز آموزش به مراکز خدمات جامع سلامت منتخب برای بررسی های تکمیلی راهنمایی می شوند.

معاون شبکه بهداشت و درمان دیلم اضافه کرد: از همه خبرنگارانان تقاضامندیم همانند مرحله اول غربالگری، همکاری کنند و جوابگوی تماس همکاران مراکز خدمات جامع سلامت و خانه های بهداشت باشند.

شهرستان دیلم با جمعیت 35 هزار نفر جمعیت در شمال استان بوشهر واقع و دارای 5 بیمار کرونایی است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1052

به "اجرای مرحله دوم غربالگری بیماری کرونا در دیلم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای مرحله دوم غربالگری بیماری کرونا در دیلم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید