پیشنهاد وزارت جهاد برای تخصیص ارز دولتی به ماشین های کشاورزی

به گزارش مجله گرافیک، به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، کامبیز عباسی گفت: برخی از ماشین های کشاورزی که فراوری داخل ندارند و در عین حال نقش مشخص کننده ای در قیمت نهایی محصولات کشاورزی دارند در حد محدود مشمول ارز دولتی 4200 تومانی شده اند.

پیشنهاد وزارت جهاد برای تخصیص ارز دولتی به ماشین های کشاورزی

وی اضافه نمود: اکنون ماشین های زراعت برنج، کمباین پنبه، بخشی از ماشین های حوزه دام، طیور و آبزی پروری و بخش عمده ای از ماشین های آبیاری ارز دولتی دریافت می نمایند که نظارت دقیقی بر دریافت ارز آنان صورت می گیرد.

عباسی اضافه نمود: ما برای آن که خط فراوری تراکتورها و کمباین های سنگین در داخل در شرایط تحریم، متوقف نشود، پیشنهاد تخصیص ارز 4200 تومانی به قطعات و اجزای مورد احتیاج این ماشین های سنگین را به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارایه داده ایم و موافقت هایی نیز درباره آن اجرا شده است.

وی با بیان این که با اجرای تحریم ها، ایران در معرض یک جنگ تجاری قرار گرفته است، گفت: قرار نیست تمام هزینه ها و زحمات ناشی از جنگ اقتصادی بر دوش کشاورزان کشور باشد.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی درباره قیمت ماشین های کشاورزی پس از اجرای تحریم های اقتصادی توضیح داد: 80 درصد ماشین های کشاورزی بین 30 تا 35 درصد افرایش قیمت داشته اند و نوسانات قیمت در این حوزه مدیریت شده است.

وی در عین حال از فراوری نمایندگان ماشین های کشاورزی در کشور برای یاری به بخش کشاورزی قدردانی کرد.

عباسی گفت: در این شرایط تنها 30 درصد عرضه نمایندگان ماشین های کشاورزی، افزایش قیمت شان غیر فنی بوده که از آنان خواستیم دلایل این افزایش قیمت را برای آنالیز و به ما ارسال نمایند.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی اظهار داشت: ما با وجود محدودیت های ارزی و تحریم ها توانستیم یک راهکاری برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی و برطرف احتیاجهای ارزی و فناوری در قالب مصوبه هیات دولت باز کنیم و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 108

به "پیشنهاد وزارت جهاد برای تخصیص ارز دولتی به ماشین های کشاورزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد وزارت جهاد برای تخصیص ارز دولتی به ماشین های کشاورزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید