هزینه اجرای طرح راهنمایی آبهای سطحی گلستان 4 میلیارد تومان خواهد بود

به گزارش مجله گرافیک، به گزارش خبرنگاران، علیرضا عرب صبح دوشنبه با اعلام خبر اجرای طرح راهنمایی آبهای سطحی در این شهرستان در جمع خبرنگاران گفت: همه ساله در اوج بارندگی خیابان های باغ مهندس، سلطان آباد و شهرک امام رضا به دریاچه ای از آب های سطحی تبدیل می شد که تردد شهروندان و وسایل نقلیه را با مشکل اساسی روبرو می ساخت که با اجرای طرح راهنمایی آب های سطحی رفع خواهد شد.

هزینه اجرای طرح راهنمایی آبهای سطحی گلستان 4 میلیارد تومان خواهد بود

عرب در ادامه اضافه نمود: متاسفانه این معضل 20 ساله شهر گلستان بوده و در این مدت شهر با کوچک ترین بارندگی دچار آب گرفتگی معابر چه در سمت لاین بالای جاده و چه در ضلع جنوب را تحت شعاع خود قرار می دهد حتی این آب گرفتگی ها شهرهمجوار صالحیه را نیز هم تحت شعاع خود قرار می دهد.

وی ضمن اهمیت و تاکید بر اجرای این پروژه بیان داشت: با مذاکراتی که با اعضای شورای شهر داشتیم به این نتیجه رسیدیم که آبهای سطحی بالای جاده را به سمت رودخانه شاد چای راهنمایی کنیم که این هم احتیاج به مطالعات دقیقی داشت و مقرر شد یا شیبی حدود30 درصد انجام گردد.

شهردار گلستان اعتبار اولیه این طرح را در حدود یک میلیارد تومان برشمرد و گفت: هزینه کلی این پروژه در حدود 4 میلیارد تومان است که استارت این طرح خورده که امیدواریم این طرح سال جاری قبل از شروع فصل سرما به سرانجام برسد و فاز دوم پروژه هم انشا اله سال آینده شروع خواهد شد.

وی بیان داشت: اگر ما آب بالا را جمع آوری کنیم و به پایین راهنمایی نگردد گلستان خود به تنهایی جوابگوی نحل ها و جوی ها و آب های سطحی هست و این پروژه از ابتدای الهیه شروع می گردد و تا رودخانه شاد چای ادامه دارد که بخشی از این پروژه عظیم مربوط به خرید لوله های پلی اتیلن هست که حدود یک میلیارد وهشتصد هزار تومان هزینه در بر دارد.

عرب در خصوص متروکه ماندن شهر بازی گلستان نیز گفت: سالیان سال است که عقد قراردادی گردیده بود که ما زیاد به این ها دل نبستیم و در مجموع این موضوع در جلسه شورای شهر مطرح شد که مقرر شد در انتهای 24 متری یک پارک دو هکتاری که یک مجموعه بالغ بر 7 هزار متر شهربازی و الباقی سالن ورزشی و جاده سلامت ایجاد گردد و سرمایه گذار اعلام آمادگی برای این پروژه را تا 12 میلیارد تومان نموده است .

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 50

به "هزینه اجرای طرح راهنمایی آبهای سطحی گلستان 4 میلیارد تومان خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه اجرای طرح راهنمایی آبهای سطحی گلستان 4 میلیارد تومان خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید