مرمت 37 پروژه از آثار تاریخی استان کردستان در دست اجراست

به گزارش مجله گرافیک، معاون میراث فرهنگی کردستان گفت: در سال مالی 96 مرمت و بازسازی 37 پروژه تاریخی استان کردستان در دستور کار بوده است.

مرمت 37 پروژه از آثار تاریخی استان کردستان در دست اجراست

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان، معاون میراث فرهنگی کردستان امروز چهارشنبه 30 آبان 97 گفت: واحد حفظ و احیای معاونت میراث فرهنگی استان کردستان در سال مالی 96 از محل اعتبارات طرح های استانی و ملی بیش از 37 پروژه مرمتی و اجرایی را با اعتباری در حدود 58میلیارد ریال در دست اجرا داشته است.

معاون میراث فرهنگی کردستان گفت: ادامه عملیات مرمتی عمارت خسروآباد، مرمت کلاه فرنگی عمارت مشیردیوان، مرمت و بازسازی کاشی های هفت رنگ و نقوش آهکبری حمام های خان و وکیل، بازسازی طاق چشمه های بازار بیجار و مرمت اضطراری پل صلوات آباد بیجار از جمله این پروژه هاست.

او گفت: اعتبارات تخصیصی برای پروژه های مرمتی استان کردستان در قیاس با تعداد آثار شناسایی شده در سطح استان بسیار ناچیز بوده و با توجه به اولویت های مرمتی صرفا فقط امکان حفاظت از آثار تاریخی را فراهم می سازد.

رشیدی اضافه نمود: مرمت و ساماندهی ابنیه های تاریخی تخصیص بودجه سنگینی را می طلبد در حالی که اعتبارات دریافتی بسیار ناچیز است.

او با اشاره به این که آثار تاریخی از جمله موارد مهم در معرفی و شناخت استان کردستان به گردشگران است، اضافه نمود: حوزه احیا و مرمت اداره کل میراث فرهنگی کردستان در سطح کشور و در مقایسه با سایر استان ها کارنامه قابل قبولی دارد و هیچ گاه در راستای حفظ هویت تاریخی کردستان از اقدامات خود مغفول نمی ماند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 98

به "مرمت 37 پروژه از آثار تاریخی استان کردستان در دست اجراست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمت 37 پروژه از آثار تاریخی استان کردستان در دست اجراست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید