شورای شهر با تغییر کاربری در مرکز شیراز مخالف است

به گزارش مجله گرافیک، به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر شیراز، احمدرضا دستغیب در دیدار هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: تامین یهداشت و سلامت دغدغه مشترک همه شهروندان و مدیران است.

شورای شهر با تغییر کاربری در مرکز شیراز مخالف است

وی وجود دکتر مقیمی از پزشکان شهر در بین اعضای شورای شهر را فرصتی برای توجه کارآمد به مقوله بهداشت در برنامه ریزی های شهری دانست و گفت: عقب ماندگی های شدیدی در بخش آموزش فرهنگ شهروندی با رویکرد سلامت در شیراز احساس می گردد.

دستغیب ابراز کرد: چهل سال است می گوییم که آموزش فرهنگ شهروندی را از مهدکودک ها شروع کنیم و عمل نمی کنیم.

وی ادامه داد: اگر چهل سال قبل حداقل آموزش نحوه شستشوی صحیح دست یا لزوم مسواک زده را در مدارس شروع نموده بودیم، الان چهل ساله ها در رعایت بهداشت پیشرو بودند.

وی در بخش دیگری از این دیدار به تمرکز شدید مراکز تجاری و مطب پزشکان در مرکز شهر اشاره نمود و گفت: خیابان زند شرایط خوبی برای زیست سالم شهروندان ندارد و بیش از این نمی توان برای احداث مراکز تجاری و پزشکی در ان مجوز داد.

رئیسشورای اسلامی شهر شیراز یاد آور شد: در خیابان زند حتی پارکینگ های ساختمانی را به آزمایشگاه تشخیص طبی و رادیولوژی تبدیل نموده اند.

وی بیان نمود: شورای شهر شیراز با هرگونه تغییر کاربری تجاری در مرکز شهر مخالف است و اجازه رشد بیش از این به مراکز تجاری را نخواهیم داد تا اشتباه گذشتگان تکرار نگردد.

همچنین دکتر قاسم مقیمی رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز نیز گفت: شورای پنجم از بدو استقرار تاکنون کوشش نموده بهترین همکاری و همراهی را با شبکه بهداشت و درمان شهر شیراز داشته باشد.

وی با بیان اینکه باید بپذیریم شیراز برای مردم به عنوان مرکز درمانی کشور شناخته شده است، ادامه داد: بخشی از برنامه ریزی های اقتصاد شهری باید حول محور ارائه خدمات درمانی به متقاضیانی که از دیگر نقاط کشور و حتی کشورهای همسایه به شیراز سفر می نمایند، متمرکز گردد.

وی از ضعف سیستم های مدرن جمع آوری پسماندهای عفونی و درمانی انتقاد کرد و ادامه داد: پسماندهای برخی مراکز بیمارستانی در شیراز سلامت جامعه را تهدید می نماید.

رئیسکمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز ابراز کرد: کوشش می کنیم با مشارکت و سرمایه گذاری پزشکان شهر مرکز امحا پسماندهای بیمارستانی را در محیطی امن احداث کنیم.

وی ادامه داد: تامین سلامت و بهداشت صرفا وظیفه دانشگاه علوم پزشکی نیست و همه دستگاه ها بخش ها مسئولند.

در این دیدار دکتر قاسمی و دکتر عزیزی معاونان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دکتر اجرایی مدیر روابط عمومی دانشگاه گزارشی از آخرین وضعیت این دانشگاه ارائه کردند.

همچنین مقرر شد طرح تمرکز ساختمان های دانشگاه علوم پزشکی شیراز، طرح آموزش همگانی بهداشت ونیز طرح نحوه صدور پروانه فعالیت پزشکان در نقاط مرکزی شهر به صورت مشترک در شورای شهر و دانشگاه علوم پزشکی تنظیم، تصویب و پیگیری گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 99

به "شورای شهر با تغییر کاربری در مرکز شیراز مخالف است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای شهر با تغییر کاربری در مرکز شیراز مخالف است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید