تداوم بارش باران در کردستان، کاهش دمای هوا ادامه دارد

به گزارش مجله گرافیک، به گزارش خبرنگاران، در دهه پایانی مهر ماه بارش باران در سراسر استان کردستان مهم ترین پدیده ای جدید در این استان به شمار می رود و به همین دلیل از روز گذشته بارش در سراسر استان کردستان شروع شده است.

تداوم بارش باران در کردستان، کاهش دمای هوا ادامه دارد

بر اساس پیش بینی های اداره کل هواشناسی استان کردستان این موج بارشی تا سرانجام هفته جاری سراسر استان کردستان را فرا خواهد گرفت و بارش های خوبی را در استان کردستان سبب خواهد شد.

همزمان با بارش باران در استان کردستان کاهش دمای هوا نیز مهم ترین پدیده در این استان بوده به نحوی که هم اکنون دمای هوا در سراسر استان به شکل قابل ملاحظه ای کاهش پیدا نموده و سرد تر شده است.

رحیم صدیقی مدیرکل هواشناسی استان کردستان ضمن اشاره به وضعیت جوی این استان طی روزهای آینده در گفت و گو با خبرنگاران، اظهارداشت: نقشه ها و مدل های پیش یابی از امروز تا آخر هفته همچنان بیانگر تداوم شرایط ناپایدار جوی در سطح منطقه است و با افزایش ناپایداری جوی میزان بارش ها طی چند روز آینده بیشتر خواهد شد.

وی اضافه نمود: در این مدت اغلب ساعات آسمان استان کردستان ابری خواهد بود و این شرایط به تناوب سبب بارش های رگباری و رخداد رعد و برق در سطح استان خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان ادامه داد: با توجه به رگباری بودن بارش ها امکان آب گرفتگی نقطه ای و موقت به ویژه در نواحی ظرقی استان دور از انتظار نیست.

صدیقی یادآور شد: براساس پیش بینی های هواشناسی احتمال کاهش دمای هوا به ویژه اوایل صبح و شب ها وجود دارد و علاوه بر کاهش محسوس دما، احتمال تند شدن وزش باد به ویژه در ساعات بعد از ظهر در برخی از نقاط مرتفع استان پیش بینی می گردد.

شدت بارش باران و شرایط جوی در استان کردستان طی روز گذشته به شکلی بود که دو پرواز فرودگاه سنندج از تهران به سنندج و برعکس لغو شد.

همچنین بر اساس اعلام اداره کل بحران استان کردستان به دلیل وضعیت بارش ها و احتمال رگباری بودن آن ها وقوع سیل نیز قابل پیش بینی است و به همین دلیل مردم باید موارد ایمنی را به شکل جدی رعایت نمایند.

در حال حاضر وضعیت دمای هوا در سنندج مرکز استان کردستان به شکل قابل ملاحظه ای کاهش پیدا نموده و هوای سردی در این شهر حاکم است و همزمان با این مهم وقوع ماه گرفتگی در جاده های مناطق مختلف استان به ویژه شهر سنندج نیز گزارش شده است.

همزمان با این وضعیت پلیس راه استان کردستان نیز از رانندگان وسایل نقلیه در جاده های این استان درخواست کرد که در حین رانندگی قوانین و مقررات را رعایت نموده و با توجه به مه آلود بودن گردنه های این استان ضروری است احتیاط داشته باشند.

بر اساس آخرین گزارش های اداره کل هواشناسی استان کردستان در شرایط فعلی سراسر این استان وضعیت ابری داشته و بارش های پراکنده باران نیز گزارش شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 70

به "تداوم بارش باران در کردستان، کاهش دمای هوا ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم بارش باران در کردستان، کاهش دمای هوا ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید