180 هزار تن وش پنبه از مزارع کشور برداشت می گردد

به گزارش مجله گرافیک، به گزارش خبرنگاران، ابراهیم هزارجریبی صبح پنج شنبه در بازدید از مزارع پنبه گرمسار بابیان اینکه سال جاری 180 هزار تن وش پنبه از مزارع پنبه کاری گردیده کشور برداشت می گردد، ابراز داشت: این میزان تأمین کننده نیمی از مصرف کشور به شمار می رود و مابقی از طریق واردات به کارخانه های نساجی فرستاده خواهد شد.

180 هزار تن وش پنبه از مزارع کشور برداشت می گردد

وی بابیان اینکه سال جاری در بیش از 71 هزار هکتار از زمین های کشاورزی کشور پنبه کشت گردیده است، اضافه کرد: سطح زیر کشت پنبه سال جاری به نسبت سال گذشته تغییر چندانی نداشته است.

مدیرکل دفتر پنبه وزارت جهاد کشاورزی بابیان اینکه برای افزایش سطح زیر کشت محصول پنبه نیازمند دسترسی آب هستیم، ابراز داشت: در بسیاری از نقاطی که پنبه در آن کشت می گردد دچار خشک سالی و با کمبود منابع آب روبرو گردیده است لذا در شهری نظیر گرمسار تأمین آب بیش از یک هزار هکتار محصول پنبه این شهرستان لازم است.

هزارجریبی بابیان اینکه سال جاری دولت به دنبال خرید تضمینی محصول پنبه است، توضیح داد: دولت برنامه اقتصاد مقاومتی پنبه را در دستور کار خود قرار داده است و می کوشد در صوت حمایت تا افق سال 1404و برنامه ششم توسعه در این محصول به خوداتکایی برسد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه دانه های روغنی و تولید این محصولات می توانند در تبیین سیاست های راهبردی اقتصاد مقاومتی نقش آفرین باشند لذا برای خوداتکایی کشت محصولاتی نظیر پنبه برنامه هایی تدوین گردیده و در حال انجام است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مهر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 18

به "180 هزار تن وش پنبه از مزارع کشور برداشت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "180 هزار تن وش پنبه از مزارع کشور برداشت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید