یک سوم تلفات غیرنظامیان افغان را بچه ها تشکیل می دهند

به گزارش مجله گرافیک، سازمان نجات بچه ها گفت که یک سوم از غیرنظامیانی را که در نیمه نخست امسال میلادی در افغانستان کشته یا زخمی شدند، بچه ها تشکیل می دهند.

یک سوم تلفات غیرنظامیان افغان را بچه ها تشکیل می دهند

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران ، سازمان نجات بچه ها با ابراز نگرانی از گزارش سازمان ملل درباره تلفات غیرنظامیان افغان در شش ماه نخست سال 2020 گفت که یک سوم این قربانیان از بچه ها هستند.

میلن دینیک رئیس اجرایی سازمان نجات بچه ها گفت: که درگیری ها در افغانستان تلفات وحشتناکی به بچه ها این کشور وارد می نماید، دستکم 340 نفر از آن ها از ژانویه جان خود را از دست داده اند.

وی اضافه کرد، بیش از 700 نفر از بچه ها نیز از ابتدای سال 2020 بر اثر درگیری ها زخمی شده اند که بسیاری از آن ها صدمات جبران ناپذیری چون نقص عضو متحمل شده اند و بسیاری نیز از اختلال استرس پس از سانحه رنج می برند که به همان اندازه مخرب است.

دینیک ادامه داد که بیشتر تلفات غیرنظامیان در افغانستان ناشی از آتش غیرمستقیم و یا انفجار در مناطق پرجمعیت است و در زمانی که افغانستان باید بر شیوع ویروس کرونا و تاثیرات ویرانگر آن بر اقتصاد و معیشت میلیون ها نفر تمرکز کند، تداوم خشونت ها از دسترسی بچه ها به آموزش، خدمات درمانی و سایر خدمات حیاتی جلوگیری می نماید.

رئیس اجرایی سازمان نجات بچه ها حمله به غیرنظامیان بویژه بچه ها را غیرقابل تحمل خواند و از تمام طرف های درگیر در افغانستان خواست تا برای حفاظت از بچه ها تمام کوشش خود را انجام دهند.

براساس گزارش دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) در نیمه نخست سال 2020 میلادی بر اثر درگیری ها در افغانستان یکهزار و 282 غیرنظامی کشته و 2 هزار و 176 تن دیگر نیز زخمی شدند.

طالبان اما در بیانیه ای ضمن رد این آمارهای منتشر شده مدعی شد که محتوای گزارش یوناما بر مبنای اطلاعات ارگان های امنیتی دولت افغانستان تنظیم و منتشر شده و رویدادهای واقعی تلفات غیرنظامیان در آن آنالیز نشده است.

طالبان همچنین بمباران و حملات توپخانه ای و خمپاره ای نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان را عامل اصلی تلفات غیرنظامیان دانست.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1239

به "یک سوم تلفات غیرنظامیان افغان را بچه ها تشکیل می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک سوم تلفات غیرنظامیان افغان را بچه ها تشکیل می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید