یوبی سافت از گوگل و اپل شکایت کرد

به گزارش مجله گرافیک، سیج محبوب ترین عنوان مسابقه ای چند نفره در دنیا است. حداقل یوبی سافت اینگونه ادعا می نماید. این استودیوی امریکایی می گوید این بازی از با ارزش ترین دارایی های یوبی سافت است. در رینبو سیکس دو گروه مسلح به اهدافی حمله می نمایند یا از آنها دفاع می نمایند که این اهداف می توانند گروگان، بمب یا هر چیز دیگری باشد. گیمرهای بسیار زیادی هوادار این بازی هستند و جز بازی های آنلاین بسیار محبوب به شمار می رود. اما در کپی بازی Rainbow Six: Siege ،ایده یوبی سافت دزدیده شده است و باعث شده این استودیو اکنون از راه قانونی وارد گردد و از حقوق خود دفاع کند.

یوبی سافت از گوگل و اپل شکایت کرد

یوبی سافت می گوید بازی Area F2 که یک عنوان اکشن در سبک تیراندازی اول شخص تاکتیکال است، از هر منظری از روی Rainbow Six: Siege کپی شده است و از نظر محیط گرافیکی گرفته تا صفحه انتخاب و صفحه امتیازات نهایی، کاملا از روی رینبو سیکس کپی برداری شده است. در واقع Area F2 یک نسخه کپی شده خالص از Rainbow Six که به جای عرضه بر روی کنسول و کامپیوتر شخصی، بر روی پلتفرم موبایل پورت شده است. نمی توان منکر حقیقت شد و باید گفت حق با یوبی سافت است و با دیدن ویدئوهای مقایسه این دو بازی می توان به صحت ادعای این استودیو پی برد. آنقدر تفاوت بین این دو بازی کم است که می توان گفت نقاط مشترک بین پابجی موبایل و پابجی معمولی کمتر از شباهت های بین Rainbow Six: Siege و Area F2 است و این مسئله به هیچ عنوان جذاب نیست.

خودداری گوگل و اپل از حذف Area F2، کپی بازی Rainbow Six: Siege

بیشتر بازی هایی که اینگونه از روی یک عنوان مشهور کپی می شوند به جایی نمی رسند چرا که توسط تیم های کوچک ساخته می شوند که توانایی بازاریابی ندارند. اما Area F2 توسط Ejoy.com توسعه داده شده اخیرا این تیم توسط کمپانی چینی Alibaba خریداری شده پس از لحاظ اقتصادی توانمند است. ماه گذشته این بازی از حالت بتا خارج شد و میلیون ها گیمر در اپ استور و پلی استور این بازی را نصب نموده اند. به همین دلیل احتمالا یوبی سافت امیدی به موفقیت در دادگاه های چینی علیه این کمپانی ندارد. در عوض آنها تصمیم گرفتند که دسترسی بازی را محدود نمایند.

در حالی که یوبی سافت پیش از این از گوگل و اپل درخواست نموده بود که این بازی را از فروشگاه های دیجیتالی خود حذف نمایند، هر دو کمپانی این درخواست را رد کردند. درخواست این استودیو منطقی بود چرا که مدعی شده بود قانون حق نشر در این مورد رعایت نشده است. با جواب منفی اپل و گوگل، حالا یوبی سافت از هر دو کمپانی شکایت قانونی نموده است. این پرونده در دادگاه فدرال لوس آنجلس به جریان افتاده تا احتمالا اپل و گوگل مجبور به انجام درخواست یوبی سافت و حذف کپی بازی Rainbow Six: Siege از فروشگاه های نرم افزاری خود شوند. باید صبر کرد و منتظر نظر قاضی پرونده ماند.

منبع : سخت افزار

منبع: آی تابناک
انتشار: 3 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1121

به "یوبی سافت از گوگل و اپل شکایت کرد" امتیاز دهید

1 کاربر به "یوبی سافت از گوگل و اپل شکایت کرد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یوبی سافت از گوگل و اپل شکایت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید