گفت وگوی تلفنی وزیر خارجه سعودی با وزیر خارجه لیبی

به گزارش مجله گرافیک، وزیر خارجه سعودی تلفنی با وزیر خارجه دولت الوفاق لیبی و وزیر خارجه دولت مستقر در بنغازی گفت وگو کرد.

گفت وگوی تلفنی وزیر خارجه سعودی با وزیر خارجه لیبی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، فیصل بن فرحان وزیر خارجه سعودی امروز دوشنبه تلفنی با وزیران خارجه دولت الوفاق لیبی مستقر در طرابلس و همچنین وزیر خارجه دولت مستقر در بنغازی گفت وگو کرد.

بن فرحان در تماس تلفنی با عبدالهادی ابراهیم الحویج وزیر خارجه نیروهای مستقر در بنغازی بر علاقمندی کشورش به حفظ ثبات و امنیت و تمامیت ارضی لیبی تاکید کرد.

وی همچنین بر حمایت عربستان از همه تلاش های صلح آمیز حل بحران لیبی بر اساس بیانیه قاهره و دستاوردهای کنفرانس برلین تاکید کرد و گفت که بحران لیبی باید در داخل و به دور از دخالت های خارجی به صورت سیاسی حل و فصل شود.

بن فرحان همچنین در تماس تلفنی با محمد الطاهر سیاله وزیر خارجه دولت الوفاق که از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است بر علاقمندی کشورش به برقراری آتش بس فراگیر در لیبی تاکید کرد و گفت که عربستان آماده مشورت و همکاری برای جلوگیری از خرابی ها و خون ریزی های بیشتر در لیبی است.

وزیر خارجه سعودی تاکید کرد که عربستان از راه حلی که مردم لیبی به آن می رسند حمایت می کنند.

کشور لیبی از سال 2011 میلادی در پی دخالت نظامی آمریکا و همپیمانان غربی آن بدون مجوز سازمان ملل، صحنه جنگ و درگیری داخلی است. این کشور که پس از سرنگونی معمر قذافی با بحران سیاسی گسترده ای روبرو شده است، اکنون به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده است و به دنبال آن صف بندهای بین المللی در حمایت از هر یک از این دولت تشکیل شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1173

به "گفت وگوی تلفنی وزیر خارجه سعودی با وزیر خارجه لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی تلفنی وزیر خارجه سعودی با وزیر خارجه لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید