کوریا تایمز: ایران سفیر کره جنوبی را به خاطر معوقات نفتی احضار نموده است

به گزارش مجله گرافیک، یک نشریه کره ای گزارش داده است که وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران ماه گذشته با احضار سفیر کره جنوبی، از سئول به دلیل عدم پرداخت بدهی نفتی اش به ایران، گلایه نموده است.

کوریا تایمز: ایران سفیر کره جنوبی را به خاطر معوقات نفتی احضار نموده است

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه کره ای کوریا تایمز روز دوشنبه به نقل از منابع آگاه نوشته است که ایران کره جنوبی را برای پرداخت بدهی اش تحت فشار قرار داده است.

به نوشته این روزنامه، منابع دیپلماتیک گفته اند که وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ماه گذشته میلادی (نوامبر) ریو جئونگ هیون سفیر کره جنوبی در تهران را به دلیل تأخیر سئول در پرداخت پول نفت و کاندنسیت (میعانات گازی) خریداری شده از ایران، احضار نموده است. بر اساس این گزارش، کره جنوبی 7 تریلیون وون (5.97 میلیارد دلار) به ایران بدهی دارد.

کره جنوبی در کوشش برای آنکه تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران را نقض نکند، با استفاده از پول ملی خود از ایران نفت می خرد.

بنا بر این گزارش، پرداخت بدهی شرکت های پتروشیمی کره جنوبی به ایران، مستلزم تأیید دولت این کشور است. با وجود آنکه این شرکت ها پول خریدها را به حساب های بانک مرکزی ایران در دو بانک صنعتی کره (IBK) و بانک ووری کره جنوبی منتقل نموده اند، اما دولت کره جنوبی مجوز برداشت از این حساب ها را صادر ننموده است.

یک منبع آگاه به این پایگاه گفته است که از آنجا که این بانک ها روی پول های موجود در این حساب ها تقریبا هیچ سودی پرداخت نمی نمایند، ادامه ماندن این پول در بانک های کره به معنی ضرر برای ایران است.

این منبع با بیان اینکه مقام های ایرانی هم در جلسه احضار سفیر کره حضور داشته اند، گفته است: وزارت خارجه ایران عنوان نموده است که انجام این پرداخت ناقض تحریم ها نیست و سئول برای نهایی کردن پرداخت کوشش صادقانه ای انجام نداده است. این وزارتخانه از سئول خواسته یاری کند تا بانک مرکزی ایران بتواند در اسرع وقت این پول را برداشت کند.

دولت کره جنوبی هرچند گفته است که شرایط ایران را به طور کامل درک می نماید، اما در عین حال عنوان نموده است که به دلیل تشدید تحریم های آمریکا نمی تواند تمام خواسته های ایران را بپذیرد.

کوریا تایمز با بیان اینکه همزمان آمریکا کره جنوبی را برای رعایت دقیق تحریم ها و همچنین پیوستن به ائتلاف تحت رهبری آمریکا در تنگه هرمز تحت فشار قرار داده، نوشته است که سئول اکنون در شرایط دشواری قرار گرفته است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 702

به "کوریا تایمز: ایران سفیر کره جنوبی را به خاطر معوقات نفتی احضار نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوریا تایمز: ایران سفیر کره جنوبی را به خاطر معوقات نفتی احضار نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید